BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kramarz Marzena (Politechnika Śląska)
Tytuł
Relacje sieciowe w dystrybucji wyrobów hutniczych
Networks Relationships in Metallurgical Product Supplying
Źródło
Organizacja i Zarządzanie : kwartalnik naukowy, 2008, nr 2, s. 83-97, rys., tab., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Łańcuch dostaw, Sieci dostaw, Logistyka w łańcuchu dostaw, Logistyka dystrybucji, Hutnictwo
Supply chain, Supply networks, Logistics in supply chain, Distribution logistics, Metallurgy
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Elastyczny łańcuch dostaw wymaga umiejętnego kształtowania zapasów i sprawnego przepływu informacji. Dla przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku hutniczym oznacza to konieczność kształtowania nowych warunków współpracy opartych na różnych segmentach odbiorców. Nowoczesne kanały dystrybucji determinowane są przez logistyczne parametry: wymagania klientów, cechy produktów, użyteczność miejsca i czasu. Coraz większą rolę w organizacji procesów dystrybucji spełniają przedsiębiorstwa logistyczne. Usługodawcy logistyczni to te ogniwa, które wchodzą w strukturę wielu różnych łańcuchów dostaw. Chcąc sprostać oczekiwaniom klientów, stają się uczestnikami złożonych sieci logistycznych. (abstrakt oryginalny)

Supply system, among them especially delivery volume and delivery frequency are conformed to stock level optimization. To secure the continuity in production, company as a client should pursue a policy of concentration on looking for such a provider which is able to deliver its products at any time rather than accumulate its own material stocks. The efficiency of distribution channels are determined by logistic tasks: proper customer, proper product (accurate quantity and quality), proper place and time. Realizations of these tasks including accurate costs make up the process of optimization of distribution processes. Logistic service providers are those links that are part of the structure of different supply chains. In order to meet the clients' expectations, they become participants of complex logistic networks. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bendkowski J., Kramarz M.: Logistyka stosowana. Metody, techniki analizy. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2006.
  2. Borowiecki R., Kwieciński M.: Informacja i wiedza w zintegrowanym systemie zarządzania. Zarządzanie Ekonomia Marketing, Zamykacze 2004.
  3. Fonfara K.: Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. PWE, Warszawa 1999.
  4. Goldsmith M., Greenberg C., Robertson A., Hu-Chan M.: Globalni liderzy - kolejna generacja. MT Biznes, Warszawa 2007.
  5. Kelly K.: Nowe reguły nowej gospodarki. WIG Press, Warszawa 2001.
  6. Kempny D.: Typy i logistyka organizacji sieciowych (1). Gospodarka Materiałowa i Logistyka 1999, nr 3.
  7. Szudrowicz A., Ciesielski M. (red.): Sieci gospodarcze a sieci logistyczne. Logistyka we współczesnym zarządzaniu. AE, Poznań 2003.
  8. Doz Y.L., Hamel G.: Alianse strategiczne. Sztuka zdobywania korzyści poprzez współpracę. Harward Business School Press 1998; Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-6116
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu