BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Collins Philippa (Heriot Watt University, Scotland)
Tytuł
Corporate Social Responsibility and ISO 26000 : a Double Oxymoron? A Discussion Paper
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw a ISO 26000 : podwójny oksymoron? Dyskusja zagadnienia
Źródło
Organizacja i Zarządzanie : kwartalnik naukowy, 2010, nr 1 (9), s. 5-15, rys., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Normy ISO, Zarządzanie jakością
Corporate Social Responsibility (CSR), ISO International Standards, Quality management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł porusza zagadnienie Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw (Corporate Social Responsibility - CSR) i koncentruje się na problemie jej implementacji. Jednym ze stosowanych rozwiązań jest norma ISO 26000. W niniejszym artykule rozważana jest ona jako jeden ze sposobów wdrażania założeń CSR do praktyki oraz porównana z innymi standardami tego rodzaju (GRI, SA 8000). Przeprowadzone badania kładą nacisk na zarządzanie jakością w procesie wdrażania CSR. (abstrakt oryginalny)

The paper concerns on the recognition of the Corporate Social Responsibility (CSR) concept and focuses on the problem of its implementation. One of the applied solutions is the standard of ISO 26000. In the paper it is considered as one of the ways to put CSR assumptions into practice and it is compared with other standards of this kind (GRI, SA 8000). The research focuses on the impact of quality management on the process on CSR implementation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adams G.: And then there were five. The Independent 2009, 13 October.
  2. Collins P.: Ethical Manufacturing, [in:] Wankel C. (ed.): 21st Century Management: A Handbook, Sage Publications Inc., 2008.
  3. Collins P.: Operations Management: Challenges in the 21st Century. Conference Proceedings Innovation in Management - cooperating globally. Held at Poznan University College of Business and Foreign Languages, May 21st-22nd 2009.
  4. Burtynsky E.: Manufactured Landscapes. Directed by Jennifer Baichwal. Bfi Video, 2006.
  5. Frynas J.G.: Beyond Corporate Social Responsibility - oil multinationals and social challenges. Cambridge University Press, 2009.
  6. Henderson H.: Ethical Markets - growing the green economy. Chelsea Green Publishing, 2006.
  7. Kakabadse A., Kakabadse N. (eds.): CSR in Practice - Delving. Deep Palgrave, MacMillan 2007.
  8. Leipziger D. (ed.): SA 8000 The First Decade. Greenleaf Publishing 2009.
  9. Liddle D.: Sykes Ltd Personal communication, 2009.
  10. Porter M.E., van der Linde C.: Green and competitive: ending the stalemate. Harvard Business Review1995, no. 73.
  11. Tallontire A.: CSR and Regulation: towards a framework for understanding private standards initiatives in the agri-food chain. Third World Quarterly 2007, vol. 28 (4).
  12. Welford R.: CSR Asia Personal communication, 2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-6116
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu