BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stokłosa Łukasz (Università della Svizzera Italiana, Lugano, Włochy), Marchiori Elena (Università della Svizzera Italiana, Lugano, Włochy), Piotrowski Maciej (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie), Cantoni Lorenzo (Università della Svizzera Italiana, Lugano, Włochy)
Tytuł
Wykorzystanie modelu Destination Online Reputation do oceny obszaru recepcji turystycznej : studium na przykładzie województwa podkarpackiego
The Use of Destination Online Reputation Model to Evaluate a Tourism Destination : the Case of Podkarpackie Region
Źródło
Folia Turistica / Akademia Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie, 2013, nr 28, s. 129-148, tab., rys., wykr., bibliogr. 28 poz.
Słowa kluczowe
Turystyka, Media społecznościowe, Atrakcyjność regionu
Tourism, Social media, Regions attractiveness
Uwagi
streszcz., summ., Artykuł dostępny także w języku angielskim w numerze 28(2) http://www.folia-turistica.pl/attachments/article/402/FT_28_2013_ENG.pdf
Kraj/Region
Bieszczady
Bieszczady Mountains
Abstrakt
Świadomość tego, co tak naprawdę mówią ludzie o danym obszarze recepcji turystycznej w sieci, jest niewątpliwie bardzo istotna dla regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych. Celem pracy jest zbadanie jak postrzegane są województwo podkarpackie oraz Bieszczady jako obszary recepcji turystycznej. Analiza treści generowanych przez użytkowników (UGC) zebranych przez wyszukiwarki internetowe wskazuje, że większość poruszanych tematów dotyczy produktów i usług. We wnioskach omówione zostały następstwa wynikające z przeprowadzonych badań oraz rekomendacje dla regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych. (abstrakt oryginalny)

Understanding what people say online about a tourism destination is crucial for Destination Management Organization (DMO). The goal of this study is to map the online presence of a Polish province, the Podkarpackie Province (Subcarpathian Voivodeship) and the Bieszczady Mountains as tourism destinations. Content analysis of user-generated-contents gathered from search engines show that the majority of the topics expressed online were about products and services. Implications for DMOs are then discussed in the conclusions. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Anderson C. (2006) The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of More, Hyperion, NY.
  2. Blackshaw P., Nazzaro M. (2006) Consumer-generated media (cgm) 101: Word-of-mouth in the age of the web-fortified consumer.
  3. Buhalis D. (2000) Marketing the competitive destination of the future, "Tourism Management", Vol.21(1), s. 97-116.
  4. Buhalis D. (2003) eTourism: Information technology for strategic tourism management, Prentice Hall, Harlow.
  5. Cantoni L., Di Blas N. (2002) Teorie e Pratiche della Comunicazione, Apogeo, Milano.
  6. Cantoni L., Tardini S. (2010) The Internet and the Web, in Daniele Albertazzi & Paul Cobley (eds.), The media. An introduction (3rd ed.), Longman, New York et al., s. 220-232.
  7. Cooper C., Fletcher J., Gilbert D., Shepherd R., Wanhill S., (eds), (1998), Tourism: Principles and Practices, 2nd ed., Addison Wesley Longman, England.
  8. Dowling G. (2001) Creating Corporate Reputations. Identity, Image, and Performance, "Oxford University Press", Oxford.
  9. Govers R., Go G. (2009) Local, Virtual and Physical Identities, Constructed, Imagined and Experienced, Palgrave Macmillan.
  10. Gretzel U., Fesenmaier D. R., O'Leary J. T. (2006) The transformation of consumer behaviour, [in:] D. Buhalis, C. Costa (ed.), Tourism Business Frontiers, Elsevier, s. 9-18.
  11. Gretzel U., Hyan-Hoo K., Purifoy M. (2007) Online Review Travel Study: The role and impact of online travel reviews, available from: http://www.rpts.tamu.edu/list/research/Online travel reviews study.pdf
  12. Inversini A., Buhalis D. (2009) Information Convergence in the Long Tail. The Case of Tourism Destination Information, [in:] W. Hopken, U. Gretzel & R. Law (eds.), Information and Communication Technologies in Tourism 2009 - Proceedings of the International Conference in Amsterdam, Netherland, Springer, Wien, s. 381-392.
  13. Inversini A., Cantoni L. (2009) Cultural Destination Usability: The Case of Visit Bath, [in:] W. Hopken, U. Gretzel & R. Law (eds.), Information and Communication Technologies in Tourism 2009 - Proceedings of the International Conference in Amsterdam, Netherland, Springer, Wien, iProspect, s. 319-331.
  14. Inversini A., Cantoni L., Buhalis D. (2009) Destinations Information Competition and Web Reputation, "Journal of Information Technology & Tourism", s. 221-234.
  15. Inversini A., Marchiori E., Dedekind C., Cantoni L. (2010) Applying a Conceptual Framework to Analyze Online Reputation of Tourism Destinations, in Ulrike Gretzel, Rob Law & Matthias Fuchs (eds.), Information and Communication Technologies in Tourism 2010 (Proceedings of the International Conference in Lugano, Switzerland, February 10-12, 2010), Springer, Wien - New York, s. 321-332.
  16. Kotha Suresh, Shivaram Rajgopal, Violina Rindova (2001), Reputation Building and Performance: An Empirical Analysis of the Top 50 Pure Internet Firms, "European Management Journal", Vol. 19, Is. 6, s. 571-86.
  17. Li X., Pan B., Zhang L. (2009) The Effect of Online Information Search on Image Development, "Journal of Travel Research", Vol. 48, No. 1, s. 45-57.
  18. Litvin S. W., Goldsmith R. E., Pan B. (2008) Electronic word-of-mouth in hospitality and tourism management, "Tourism Management", 29, s. 458-468.
  19. Nicholas D., Huntington P., Jamali H. J., Dobrowolski T. (2007) Characterizing and evaluating information seeking behavior in digital environment: spotlight on the bouncer, "Information processing and Management", 43 (4), s. 1085-1102.
  20. Marchiori E., Inversini A., Cantoni L., Da Col S. (2011) Classifying online conversations about Tourism Destinations. A tourist perspective, paper for the conference: Thought leaders in brand management, March 10-12, 2011, Lugano, available from: http://www.brand-management.usi.ch/pag/conferencetracksday2.html#session6
  21. Marchiori E., Eynard D., Inversini A., Cantoni L., Carretti F. (2011) Harvesting Online Contents: an Analysis of Hotel Reviews Websites, in Rob Law Matthias Fuchs & Francesco Ricci (eds.), Information and Communication Technologies in Tourism 2011 (Proceedings of the International Conference in Innsbruck, Austria, January 26-28, 2011), Springer, Wien - New York, s. 101-112.
  22. Kaliński T. (red.) (2009) Nawigator turystyczny, Carta Blanca (Grupa Wydawnicza PWN), Warszawa.
  23. O'Reilly T. (2005) What Is Web 2.0, available from: http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/2005/09/30/what-is-web-20.html
  24. Sheldon P. J. (1997) Tourism information technology, Cab International, New York.
  25. Schmallegger D., Carson D. (2008) Blogs in tourism: Changing approaches to information exchange, "Journal of Vacation Marketing", s. 99-110.
  26. Solove D. J. (2007) The future of Reputation. Gossip, rumour, and privacy on the internet, "Yale University Press", London.
  27. Strona Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie: http://rzeszow.uw.gov.pl/wojewodztwo-podkarpackie/o-regionie.html (14.12.2012)
  28. http://rzeszow.uw.gov.pl/wojewodztwo-podkarpackie/atrakcje-turystyczne/bieszczady.html (14.12.2012)
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-3888
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu