BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gwarda-Gruszczyńska Edyta (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Współczesne trendy społeczno-gospodarcze a kierunki rozwoju innowacji i zarządzania innowacjami
Current Socio-Economic Trends and Directions of Innovation Development and Management
Źródło
Ekonomiczne Problemy Usług, 2016, nr 122, s. 227-236, tab., bibl.11 poz.
Słowa kluczowe
Innowacje, Rozwój społeczno-gospodarczy, Zarządzanie innowacjami
Innovations, Social economic development, Innovation management
Uwagi
summ., streszcz
Abstrakt
Zarządzanie innowacjami to dziedzina, która obecnie bardzo szybko się rozwija. Wraz ze zmianami zachodzącymi w otoczeniu powstają coraz to nowe koncepcje zarządzania innowacjami, a do słownika menedżerów dołączają nowe pojęcia - określenia innowacji i procesów z nimi związanych. Na te zmiany duży wpływ mają megatrendy, które kształtują rozwój społeczno-gospodarczy W artykule dokonano przeglądu przyszłych trendów oraz przedstawiono zarysowujące się w ich świetle przyszłe kierunki rozwoju innowacji - obszary, które będą kluczowe z punktu widzenia ich tworzenia.(abstrakt autora)

Innovation management is a fast developing scientific field. Together with environmental changes scientists are creating new concepts of innovation management. To the manager's dictionary new words are added - new types of innovation and innovative processes. The megatrends that shape current socio-economic development have huge influence on changes of the directions and management of innovation. The article presents the overview of future megatrends and future concepts concerning the following questions: what innovations will be created, where they will be created, how they will be created.(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Baruk J. (2006), Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
  2. Casswell A. (2011), Emerging Trends in ICT 2010-2015, Gartner Consulting, NY.
  3. De Woot P. (2016), Responsible Innovation, Sheffield: Greenleaf Publishing Li-mited.
  4. Ernst & Young (2015), Megatrends 2015. Making Sense of a World in Motion, EYGM Limited.
  5. Govindarajan V., Trimble C. (2012), Reverse Innovation. Created Far from Home, Win Everywhere, Boston: Harvard Business Review Press.
  6. Gwarda-Gruszczyńska E. (2013), Modele procesu komercjalizacji nowych technologii w przedsiębiorstwach. Uwarunkowania wyboru - kluczowe obszary decyzyjne, Łódź: Wydawnictwo UŁ.
  7. Hart S.L., Christensen C.M. (2002), The great leap: Driving innovation from the base of the pyramid, "MIT Sloan Management Review", 44 (1).
  8. Jakie będą innowacje za 10 lat?, Portal Innowacji, http://www.pi.gov.pl/PARP/chapter_86196.asp?soid=6DEE9379178441DF8864D3F47CB63E5C [dostęp 23.01.2016].
  9. Owen R., Bessant J., Heintz M. (2013), Responsible innovation. Managing the Respon-sible Emergence of Science and Innovation in Society, Chichester: John Wiley & Sons.
  10. Prahalad C.K. (2004), The fortune at the bottom of the pyramid: Eradicating po-verty through profits, Pearson Education, Upper Saddle River, NJ.
  11. Trott P. (2008), Innovation Management and New Product Development, New York: Prentice Hall.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-382X
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.18276/epu.2016.122-21
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu