BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mieszajkina Elena (Politechnika Lubelska)
Tytuł
Nowoczesne koncepcje w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Modern Concepts in Enterprise Management
Źródło
Organizacja i Zarządzanie : kwartalnik naukowy, 2010, nr 2 (10), s. 79-91, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Innowacyjność przedsiębiorstw, Techniki zarządzania, Strategia zarządzania
Enterprise management, Enterprise innovation, Management techniques, Management strategy
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedstawiono znaczenie nowoczesnych koncepcji w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem. Stwierdzono, że budowa systemu zarządzania przedsiębiorczego, w którym systematycznie, skutecznie są wdrażane najnowsze rozwiązania w dziedzinie organizacji i zarządzania, zapewnia stabilny rozwój przedsiębiorstwa. Omówiono najczęściej stosowane w praktyce funkcjonowania dużych i małych przedsiębiorstw koncepcje zarządzania, przeanalizowano ich skuteczność i satysfakcję od wdrożenia. (abstrakt oryginalny)

The author has presented the importance of modern management concepts in the present business. It has been proven that building system of entrepreneurial management, where the newest solutions in the field of organization and management are systematicly and effectively implemented, does ensure stable development of the company. The author has discussed most camrnonly used in the practical functioning of large and small companies management concepts, was analyzed its efficiency and satisfaction of its implementation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Алексеев А., Матвеев А.: Экскалибур российского менеджера. www.bigspb.ru.
  2. Eliasson C., Wiklund J., Davidsson P.: Entrepreneurial Management And Schumpeterian Resource Recombinations. Babson College, Wellesley 2002.
  3. Chan K.W., Mauborgne R.: Blue ocean strategy: How to create uncontested market space and make the competition irrelevant. Harvard Business School Press, Boston 2005.
  4. Sitko W., Mieszajkina E.: Niepewność w zarządzaniu a rozwój organizacji. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, seria: Organizacja i Zarządzanie, Nr 37, Gliwice 2006.
  5. http://vasilievaa.narod.ru/ptpu/2 1-4-98.htm.
  6. Drucker P.F.: Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. PWE, Warszawa 1992.
  7. Rigby D., Bilodeau B.: Management Tools 2009: An Executive's Guide, Bain & Company, Inc., Boston 2009.
  8. Dyche J.: CRM. Relacje z klientami. Helion, Gliwice 2002.
  9. Kaplan R.S., Norton D.P.: Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie. PWN, Warszawa 2001.
  10. Hammer M., Champy J.: Reengineering w przedsiębiorstwie. Human Management Institute, Warszawa 1996.
  11. Senge P.M.: Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  12. http://docs.rcsme.ru/rus/RC/Innovations.
  13. Mieszajkina E.: Innowacje w zarządzaniu małym przedsiębiorstwem. Zarządzanie przedsiębiorstwem w otoczeniu biznesowym. Red. W. Sitko, System-Graf Drukarnia, Lublin 2009.
  14. Cassel C., Nadin S., Gray M.O.: The use and effectiveness of benchmarking in SMEs, "Benchmarking: An International Journal", Vol. 8, Nr 3, 2001.
  15. Sitko W. (red.): Zarządzanie przedsiębiorstwem w otoczeniu biznesowym, System-Graf Drukarnia, Lublin 2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-6116
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu