BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kotowska Izabela (Maritime University of Szczecin Faculty of Economics and Transport Engeenering)
Tytuł
Transformations in Organising Maritime Transport of Perishable Foods
Przeobrażenia w organizacji transportu morskiego ładunków łatwo psujących
Źródło
Ekonomiczne Problemy Usług, 2016, nr 124, s. 7-16, fig., tab., bibl.6 poz.
Słowa kluczowe
Transport ładunków niebezpiecznych, Transport morski, Łańcuch dostaw
Hazardous cargo transport, Sea transport, Supply chain
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Transport morski ładunków łatwo psujących, ze względu na właściwości ładunku, wymaga bardzo starannego planowania czasu i technologii przewozu. Do niedawna głównym środkiem do przewozu ładunków chłodzonych były chłodniowce konwencjonalne, jednakże rewolucja kontenerowa, jaką obserwuje się od początku lat 90. silnie wpłynęła na organizację zimnych łańcuchów dostaw. Celem artykułu jest analiza zmian, jakie zaszły w technologii przewozów ładunków wymagających kontrolowanej atmosfery w transporcie morskim oraz ocena ich oddziaływania na inne ogniwa łańcucha transportowego. (abstrakt autora)

Maritime transport of perishable goods, due to the nature of the cargo, requires very careful time planning and transport technology. Until recently, the main means for transporting refrigerated cargo were conventional reefer ships. However, the container revolution, which has been observed since the early 1990s, has a strong impact on the organization of the cold supply chains. The purpose of this article is to analyse the changes that have occurred in the technology of perishable cargo maritime transport, and evaluation of their impact on other links in the cold transport chain.(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Damas, P. (2013). Reefer Market Overview. Trans-Pacific Maritime Conference, Long Beach, 5 March 2013.
  2. DREWRY (2011). Charter rates thaw amid shifting reefer market. Available at: www. bairdmaritime.com/index.php?option=com _ content&view=article&id =l 1116:char - ter-rates-thaw-amid-shifting-reefer-market& catid=66:container
  3. DREWRY (2012). Drewry's Reefer Shipping Market Review & Forecast 2012/2013.
  4. DYNAMAR (2014). Reefer Analysis: Market Structure. Conventional, Containers. Available at: www.hellenicshippingnews.com/News.aspx?ElementId=766a0e89-a7f1- 4dac-aaa0-5e8dca96be6b.
  5. GDV (2016). Container Handbook. Cargo loss prevention information from German marine insures. Available [at:] www.containerhandbuch.de/chb e/wild/index.html?/ ebb e /wild/ wild 07 06.html.
  6. Information materials of: Green Carrier, Seatrade, and Maersk.
  7. Port of Rotterdam (2014). Rotterdam, hot spot for cool logistics. Available at: www.porto-frotterdam.com/sites/default/files/downloads/Rotterdam%20Cool%20Port.pdf.
  8. TIS (2016). Available at: www.tis-gdv.de/tis_e/containe/arten/kuehlcon/kuehlcon.htm (1.05.2016).
  9. UNCTAD (2014). Review of Maritime Transport 2014, XI.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-382X
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.18276/epu.2016.124-01
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu