BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pilarczyk Bogna (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), Rogala Anna (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi komunikacji marketingowej w pracy przedstawiciela medycznego
The Application of Modern Marketing Communications Tools in the Medical Representative's Work
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2017, t. 18, z. 4, cz. 1, s. 317-328, rys., tab., bibliogr. 17 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Agile Commerce - świat technologii i integracji procesowej
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe, Rynek farmaceutyczny, Nowe technologie
Marketing communication, Pharmaceutical market, High-tech
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem niniejszych rozważań jest analiza wykorzystania nowoczesnych narzędzi komunikacji marketingowej na linii przedstawiciel medyczny-lekarz. Autorki przedstawią specyfikę komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym w Polsce, omówią charakter pracy przedstawiciela medycznego oraz jego rolę w komunikacji z klientami. Ponadto dokonają przeglądu i oceny instrumentów, z których korzystają przedstawiciele pracujący w branży w kontaktach z lekarzami, ze szczególnym uwzględnieniem tych opartych na nowych technologiach. Analizy bazują na danych pozyskanych w ramach metody desk research, w której wykorzystano dostępne źródła literaturowe, raporty oraz publikacje branżowe. (fragment tekstu)

The purpose of these considerations is to analyze the application of modern marketing communications tools in contacts between medical representatives and doctors. The authors will present the specificity of marketing communications on the pharmaceutical market in Poland, discuss the nature of medical representative's work and his/her role in communication with clients. In addition, they will review and evaluate the instruments used by medical representatives in contacts with physicians, with particular attention given to those with new technology components. The analysis will be based on data obtained from desk research method, with taking into consideration scientific literature, as well as industry reports and publications.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bugaj J.M. (2012), Kluczowe kompetencje sprzedawcy - przypadek przedstawiciela medycznego, "Problemy Zarządzania", Vol. 10, nr 1 (35), [online] https://pz.wz.uw.edu.pl/sites/default/files/ artykuly/pz_1_2012_bugaj.pdf, dostęp: 10 marca 2017.
  2. Chrąchol U. (2009), Kryzys gospodarczy i jego wpływ na działania marketingowe na przykładzie branży farmaceutycznej, "Młodzi ekonomiści wobec kryzysu sektor usług, Innowacje. Marketing", Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 575, Ekonomiczne problemy usług nr 46, [online] http://www.wzieu.pl/zn/575/ZN_575.pdf dostęp: 10 marca 2017.
  3. Dzień pracy przedstawiciela medycznego (2017), [online] http://www.przedstawicielemedyczni.pl/czytaj-chce-byc-pm/81, dostęp: 11 marca 2017.
  4. eEKG (2017), [online] https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cardiozimit.madrytcameradeviceapi19& hl=pl, dostęp: 12 marca 2017.
  5. Kim jest przedstawiciel medyczny? (2017), [online] http://www.przedstawicielemedyczni.pl/czytaj-chce-byc-pm/80/kim-jest-przedstawiciel-medyczny, dostęp: 11 marca 2017.
  6. Kodeks Dobrych Praktyk Przemysłu Farmaceutycznego (2014), Związek Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA [online], https://www.infarma.pl/assets/files/ etyka/KodeksDobrychPraktyk_Wyd_2_201014_PL.PDF, dostęp: 10 marca 2017.
  7. Makowska M. (2009), Etyka w pracy przedstawiciela medycznego, "Annales. Etyka w życiu gospodarczym", Vol. 12, nr 2, Archidiecezjalne Wydawnictwo Łódzkie [online], http://www.annalesonline.uni.lodz.pl/archiwum/2009/2009_02_makowska_45_54.pdf dostęp: 10 marca 2017.
  8. Marter R. (2009), Kursy eCME na stronach internetowych [online], http://www.radoslawmarter.com/2009/02/pozostale/kursy_ecme_na_stronach_internetowych/, dostęp: 11 marca 2017.
  9. Miśkiewicz T.M. (2016), Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym w dobie multichannel, "Zeszyty Naukowe WSB w Poznaniu", t. 67, nr 2.
  10. Mruk H., Pilarczyk B., Michalik M. (2014), Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym, Wyd. 4, Wolters Kluwer SA, Warszawa.
  11. Nowoczesne i tradycyjne formy skutecznego farmamarketingu (2010), Raport PMR [online], www.pmrpublications.com, dostęp: 9 marca 2017.
  12. Piątkowska M. (2013), Przedstawiciel medyczny: "uczy" lekarzy mimo, że sam nie jest lekarzem, [online] http://gazetapraca.pl/gazetapraca/1,90440,13460114,Przedstawiciel_medyczny___uczy__lekarzy_mimo__ze_sam.html, dostęp: 10 marca 2017.
  13. Pilarczyk B. (2011), Marketing communications process on the pharmaceutical market, 10th International Conference. Ca' Foscari University Venezia and ESCP-EAP Europe Paris [online], http://www.marketing-trends-congress.com/sites/default/files/papers/2011/Pilarczyk. pdf, dostęp: 10 marca 2017.
  14. Połyniak M. (2009), e-Detailing, Nowy kanał komunikacji z lekarzami, Konferencja IAB Polska [online], www.slideshare.net/mirpo/, dostęp: 9 marca 2017.
  15. Przedstawiciel medyczny - źrodło wiedzy o lekach (2003), "Eskulap Świętokrzyski - pismo ŚwiętokrzyskiejIzby Lekarskiej", nr 4 [online] http://www.oil.org.pl/xml/oil/oil56/gazeta/numery/ n2003/n200304/n20030411, dostęp: 11 marca 2017.
  16. Wiktor J.W. (2013), Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, Naukowe PWN, Warszawa.
  17. Wykształcenie medyczne i paramedyczne - podstawa pracy przedstawiciela medycznego i farmaceutycznego (2016), [online] http://www.przedstawicielemedyczni.pl/artykul/1027/wyksztalcenie-medyczne-i-paramedyczne---podstawa-pracy-przedstawiciela-medycznego-i-farmaceutycznego, dostęp: 11 marca 2017.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2543-8190
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu