BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chmielecki Michał (Społeczna Akademia Nauk)
Tytuł
Composition of a Negotiation Team - a Comparative Study between Polish and American Negotiators
Budowa zespołu negocjacyjnego - studium komparatywne pomiędzy polskimi i amerykańskimi negocjatorami
Źródło
Organizacja i Zarządzanie : kwartalnik naukowy, 2014, nr 2 (26), s. 17-29, tab., bibliogr. 25 poz.
Słowa kluczowe
Negocjacje, Style negocjacji, Wyniki badań
Negotiations, Negotiations style, Research results
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Polska, Stany Zjednoczone Ameryki
Poland, United States of America (USA)
Abstrakt
Celem tego badania jest (a) analiza teoretycznej i empirycznej literatury na temat podobieństw i różnic w stylach negocjacji międzykulturowych pomiędzy polskimi i amerykańskimi negocjatorami, (b) zbadanie wpływu różnic międzykulturowych na skład zespołu negocjacyjnego w kulturze polskiej i amerykańskiej (c) określenie konsekwencje składu zespołu negocjatorów dla między-narodowych negocjacji handlowych. W artykule przedstawiono wyniki badań ilościowych uzyskane od 211 polskich i 149 amerykańskich respondentów. (abstrakt oryginalny)

The purpose of this study is to (a) examine theoretical and empirical literature about similarities and differences in cross-cultural negotiation styles between Polish and American negotiators, (b) explore the impact of cross-cultural differences in negotiation team composition between Polish and American negotiators, (c) identify team composition implications for international trade negotiations. Cross-cultural negotiation has a significant influence for companies doing business in other countries wanting to have productive outcomes, whereby negotiation processes and outcomes will become the most important factors for reaching agreements in the business world. The article presents quantitative research findings obtained from 211 Polish and 149 American respondents. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adair W.L., Brett J.M., Okumura T.: Negotiation Behavior When Cultures Collide: The United States and Japan. "Journal of Applied Psychology", No. 80(3), 2001, p. 371-385.
  2. Adler N.J.: International Dimensions of Organizational Behavior. South-Western, Cincinnati 2002.
  3. Barna LaRay M.: Stumbling Blocks in Intercultural Communication, [in:] Bennett M.J. (ed.): Basic Concepts of Intercultural Communication. Selected Readings, ME: Intercultural Press Yarmouth, 1998, p. 173-189.
  4. Barnlund D.: Communication in a Global Village, [in:] Bennett M.J. (ed.): Basic Concepts of Intercultural Communication. Selected Readings, ME: Intercultural Press, Yarmouth 1998, p. 31-51.
  5. Bazerman M.H., Neale M.A.: Negotiating Rationally. The Free Press, New York 1992.
  6. Bercovitch J., Anagnoson J.T., Wille D.L.: Some conceptual issues and empirical trends in the study of successful mediation in international relations. "Journal of Peace Research", No. 28(1), 1991, p. 7-17.
  7. Bercovitch J.: International Mediation: A Study of the Incidence. "Strategies and Conditions of Successful Outcomes Cooperation and Conflict", Vol. 21, No. 155, 1986.
  8. Berthoin A.A.: The Challenge of Global Change, [in:] Heller R. (ed.): The Complete Guide to Modern Management III. Management Books, Didcot 2000, p. 53-57.
  9. Chmielecki M.: Chosen aspects of Polish negotiation style, [w:] Hess M., Massey T.P., Sułkowski Ł. (eds.): Studia i monografie nr 18. Intercultural Management Studies. SWSPiZ, Łódź 2008, s. 83-90.
  10. Chmielecki M.: Culture as a barrier of knowledge sharing. "Journal of Intercultural Management", Vol. 5, No. 2, June 2013.
  11. Davison S.C., Ward K.: Leading International Teams. McGraw-Hill, London 1999.
  12. Early C.P., Erez M.: The Transplanted Executive. Why You Need to Understand How Workers in Other Countries See the World Differently. Oxford University Press, New York 1997.
  13. Ford C.V.: Lies! Lies!! Lies!!! The Psychology of Deceit. American Psychiatric Press, Washington DC, 1996.
  14. Fukuyama F.: Trust: The Social Virtues and the Creation of Prosperity. The Free Press, New York 1995.
  15. Graham J.L., Mintu A.T., Rodgers W.: Explorations of Negotiation Behaviors in Ten Foreign Cultures Using a Model Developed in the United States. "Management Science", No. 40(1), 1994, p. 72-95.
  16. Gudykunst W., Kim Y.: Communicating with Strangers. An approach to intercultural communication. McGraw-Hill, New York 2003.
  17. Hall E.: Beyond Culture. Anchor Press, Garden City 1976.
  18. Hofstede G., Hofstede G.J.: Cultures and Organizations Software of the Mind. McGraw-Hill, New York 2005.
  19. Thompson L.: The Mind and Heart of the Negotiator at 245, citing Thompson L., Peterson E., Brodt S.: Team negotiation: An examination of the integrative and distributive bargaining. "Journal of Personality and Social Psychology", No. 70(1), 1996, p. 66-78.
  20. Lane H.W., Maznevski M.K., Mendenhall M.E., McNett J. (eds.): The Blackwell handbook of global management. A guide to managing complexity. Blackwell, Oxford 2004.
  21. Lax D.A., Sebenius J.K.: The manager as negotiator. Free Press, New York 1986.
  22. Loewenstein J., Thomson L.: The challenge of learning. "Negotiation Journal", No. 16(4), 2000, p. 399-408.
  23. Mannix E.A.: Strength in Numbers: Negotiating as a Team. "Negotiation", Vol. 8, No. 5, May 2005.
  24. Ratiu I.: Thinking internationally. A comparison of how international executives learn. "International Studies of Management and Organization", No. 13(1-2), 1983, p. 139-150.
  25. Sebenius J.: The hidden challenge of cross-border negotiations. "Harvard Business Review", No. 80/3, 2002, p. 77-85.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-6116
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu