BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Huk Katarzyna (Uniwersytet Zielonogórski), Witkowski Krzysztof (Uniwersytet Zielonogórski), Sokalska Anna (Uniwersytet Zielonogórski), Gliński Hubert (Uniwersytet Zielonogórski), Śliwiński Łukasz (Uniwersytet Zielonogórski)
Tytuł
Rola strategii w tworzeniu innowacji w przedsiębiorstwie
The role of Strategy in Creating Innovation in Companies
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2017, t. 18, z. 3, cz. 2, s. 77-89, rys., bibliogr. 13 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Nauka dla praktyki gospodarczej i samorządowej : aplikacyjne walory teorii i instrumentów zarządzania
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Innowacyjność przedsiębiorstw, Zarządzanie innowacyjne
Corporation strategies, Enterprise innovation, Innovative management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie i omówienie roli strategii w kontekście tworzenia i zarządzania innowacji w przedsiębiorstwach. Artykuł ma charakter literaturowo-empiryczny i został opracowany na podstawie analizy literatury przedmiotu oraz badań ankietowych. (fragment tekstu)

Changes in the environment and growing competition force companies to implement innovation. At present, only innovative companies have the chance to succeed. The corporate strategy plays a major role in creating innovation. The aim of this article is to present and analyze the relationship between a business strategy and innovation. The article was based on literature analysis and survey research. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Deschamps J. (2011), Liderzy innowacyjności, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska Sp. z o. o., Warszawa.
  2. Dolińska M. (2010), Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  3. Drucker P. F. (1992), Innowacja i przedsiębiorczość, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  4. Fic M. (2008), Wiedza i Innowacje w Nowej Gospodarce, Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra.
  5. Freeman Ch. (1992), The economics of industrial innovation, Wydawnictwo Pinter, London.
  6. Kolarz M. (2006), Wpływ zagranicznych inwestycji bezpośrednich na innowacyjność przedsiębiorstw w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
  7. Krupski R. (1996), Elementy zarządzania strategicznego, Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk, Wrocław.
  8. Krupski R. (2003), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje - metody, Wyd. Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław
  9. Mielcarek P., Cyfert S. (2010), Proces kształtowania systemu zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie, ResearchGate, https://www.researchgate.net/publication/305329381_Proces_ksztaltowania_ systemu_zarzadzania_innowacjami_w_przedsiebiorstwie
  10. Pomykalski A. (2001), Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa.
  11. Prahalad C.K., Krishnan M.S. (2010), Nowa era innowacji, Wydawnictwo Profesjonalne PWN, Warszawa.
  12. Żebrowski M., Waćkowski K. (2011), Strategiczne zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  13. Żuber R. (2016), Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2543-8190
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu