BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kurzydłowski Adam (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu), Zaborski Artur (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Zastosowanie wybranych metod wielowymiarowej analizy statystycznej w badaniu preferencji
The Application of the Selected Statistical Multivariate Methods in Preference Analysis
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Taksonomia (11), 2004, nr 1022, s. 212-220, rys., tab., bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania
Słowa kluczowe
Badanie preferencji konsumenckich, Wielowymiarowa analiza statystyczna
Consumer preferences research, Multi-dimensional statistical analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule, na podstawie zgromadzonego w wyniku badania empirycznego materiału statystycznego, zaproponowano wykorzystanie dwóch metod wielowymiarowej analizy statystycznej w celu rozpoznania preferencji respondentów Szkoły Języków Obcych w Jeleniej Górze. Metodami tymi były drzewa klasyfikacyjne i skalowanie wielowymiarowe. (fragment tekstu)

In the article a preference analysis using classification trees and multidimensional scaling is presented. Classification trees belong to the group of the exploration methods, exploited in searching and detecting relations occurring in the data. Presentation of the detected relations between the objects treated as points into multivariate space is the main goal of multidimensional scaling. The analysis of the preference of the students of the language school has been carried for the practical illustrating the possibilities of the simultaneous application presented methods. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. AnswerTree 3.0. User's Guide, SPSS Inc., Chicago, 2001.
  2. Borg I., Groenen P., Modem Multidimensional Scaling. Theory and applications, Springer-Verlag, New York 1997.
  3. Goodman L.A., Simple Models for the Analysis of Association in Cross- Classifications Having Ordered Categories, "Journal of the American Statistical Association" 1979, vol. 74, nr 367 (September), s. 537-552.
  4. Kurzydłowski A., Ocena atrakcyjności segmentów rynku z wykorzystaniem algorytmu СHAID, [w:] Analiza i prognozowanie zjawisk rynkowych o charakterze niemetrycznym, materiały z VI Warsztatów Metodologicznych, Akademia Ekonomiczna, Katowice 2003, s. 105-113.
  5. Zaborski A., Unfolding jako model pomiaru preferencji w skalowaniu wielowymiarowym, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 942, AE, Wrocław 2002, s. 128-137.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1505-9332
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu