BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mojsiewicz Magdalena (Uniwersytet Szczeciński), Wawrzyniak Katarzyna (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Diagnozowanie nisz rynkowych
Diagnosing the Niches of Market
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Taksonomia (11), 2004, nr 1022, s. 318-327, rys., tab., bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania
Słowa kluczowe
Nisza rynkowa
Market niche
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowano propozycje metodologiczne dotyczące diagnozowania nisz rynkowych, podkreślając jednocześnie ich wymiar praktyczny. Jest to kontynuacja badań nad empirycznymi aspektami segmentacji rynku w ujęciu popytowym, związanej z segmentacją preferencji nabywców. Wybór metod i sposobów ich wykorzystania jest podyktowany organizacją badań statystycznych. Informacje o preferencjach klientek oraz o ich wierności marce stanowią podstawę takiej segmentacji rynku, dzięki której możliwe jest diagnozowanie nisz oraz predykcja ich głębokości. (fragment tekstu)

The article deals with the diagnostic function of quantitative methods used in the studies concerning market segmentation. The authors discuss some methodological proposal for diagnosing the niches of market with the use of multidimensional statistical methods. The employment of niche strategy in firm depends not only on the existence of the niche but also on its depth, which determines the success of such strategy. The authors present the approach, which enables to predict the depth of the market niche, provided that the survey of clients' preferences was performed in a specific way. The market segmentation adopted by the authors is not classical. It is segmentation of buyers' preferences combined with brand identification (brand fidelity declaration) and thus gives the chance for identification, in the multidimensional map of preferences, customers which are not connected to any brand. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Clements F.E., Shelford V.E., Bioecology, London 1939.
  2. Danner M., Strategisches Nischenmanagement. Entstehung und Bearbeitung von Marktnischen, Krüger, Wiesbaden 2002.
  3. Gabler, Gabler-Wirtschafts-Lexikon, 13, Wiesbaden 1992.
  4. Hozer J., Zawadzki J., Zmienna czasowa i jej rola w badaniach ekonometrycznych, PWN, Warszawa 1990.
  5. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo FELBERG SJA, Warszawa 1999.
  6. Mewes W., Mit der Nischenstrategie zur Marktführerschaft, Strategie-Handbuch für mittelständische Unternehmen, Beratergruppe Strategie (Hrsg.), Zürich 2000.
  7. Mojsiewicz M., Wawrzyniak K., O pewnym sposobie segmentacji rynku, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" nr 306, Prace Katedry Ekonometrii i Statystyki nr 9, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2001, s. 205-219.
  8. Mojsiewicz М., Wawrzyniak K., Segmentacja rynku w ujęciu popytowym, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 988, AE, Wrocław 2003, s. 109-116.
  9. Słownik języka polskiego, PWN, Warszawa 1979.
  10. Walesiak M., Metody analizy danych marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  11. Zaborski A., Skalowanie wielowymiarowe w badaniach marketingowych, Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1505-9332
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu