BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bartłomowicz Tomasz (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Preferencje potencjalnych nabywców niezabudowanych nieruchomości gruntowych - rynek jeleniogórski 2001-2003
Preferences of Potential Properties' Purchasers - Jelenia Góra's Market 2001-2003
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (14), 2004, nr 1021, s. 285-292, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowania metod ilościowych
Słowa kluczowe
Nieruchomości gruntowe, Inwestycje w nieruchomości, Preferencje zakupowe
Ground real estate, Investments in real estate, Purchase preferences
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Region jeleniogórski
Jelenia Góra region
Abstrakt
Przedmiotem rozważań w artykule są preferencje inwestorów na rynku niezabudowanych nieruchomości gruntowych zlokalizowanych na obszarze miasta Jeleniej Góry. Celem badania jest identyfikacja cech uwzględnianych przy zakupie omawianego typu nieruchomości poprzez dezagregację aktualnych preferencji ich potencjalnych nabywców. Dodatkowym aspektem badania jest ocena uzyskanych wyników na tle rezultatów wcześniej przeprowadzonych badań. (fragment tekstu)

The paper presents the research results of the importance of features, which characterize the properties, placed in the Jelenia Gora area, intended in the local spatial development plan for detached building, for potential investors. The source was the outcome of the poll opinion organized among students of Master studies in colleges in Jelenia Gora in June 2001, May-June 2002 and June 2003. The research was based on a decomposition approach using the conjoint analysis procedure. The research results in comparison with advance results allowed to identify variables which effect on price. The research did not thoroughly exhaust the subject because of its changeable nature, this induces to do further research in the future and encourages to do this type of research into other markets to establish possible changes of preferences. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bartłomowicz T. (2002a), Zastosowanie metody conjoint analysis do pomiaru preferencji potencjalnych nabywców nieruchomości, [w:] K. Jajuga, M. Walesiak (red.), Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", Taksonomia 9, nr 942, Wrocław 2002, s. 272-280.
  2. Bartłomowicz T. (2002b), Pomiar stabilności preferencji potencjalnych nabywców nieruchomości, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", Ekonometria 11, nr 981, Wrocław 2003.
  3. Bartłomowicz T. (2003), Segmentacja potencjalnych nabywców nieruchomości o zbliżonych preferencjach wyboru metodą conjoint analysis, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", Ekonometria 12, nr 1002, Wrocław 2003.
  4. Bąk A. (2000), Conjoint analysis jako metoda pomiaru postaw i preferencji konsumentów, [w:] M. Walesiak (red.), Pomiar w badaniach rynkowych i marketingowych, Materiały z IV Warsztatów Metodologicznych, Akademia Ekonomiczna, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
  5. Hair J.F., Anderson R.E., Tatham R.L., Black W.C. (1995), Multivariate Data Analysis with Readings, Englewood Cliffs, Prentice-Hall.
  6. Kucharska-Stasiak E. (1999), Rynek nieruchomości. Wybrane problemy, Uniwersytet Łódzki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  7. Rynek nieruchomości w Polsce (2001). Praca zbiorowa pod red. L. Kałkowski, Warszawa, Twigger.
  8. Walesiak M., Bąk A. (2000), Conjoint analysis w badaniach marketingowych, Wrocław, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
  9. Wedel M., Kamakura W.A. (1998), Market Segmentation. Conceptual and Methodological Foundations, Boston-Dordrecht-London, Kluwer Academic Publishers.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3866
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu