BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bieńkowska Agnieszka (Politechnika Wrocławska), Kral Zygmunt (Politechnika Wrocławska), Zabłocka-Kluczka Anna (Politechnika Wrocławska)
Tytuł
Controlling partnerski
Partnership Controlling
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1019, s. 43-55, rys., tab., bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Rachunkowość zarządcza i controlling w warunkach integracji z Unią Europejską
Słowa kluczowe
Controlling, Relacje partnerskie
Controlling, Partner relationships
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem referatu będzie zatem przedstawienie istoty controllingu partnerskiego na tle controllingu tradycyjnego oraz wskazanie rozwiązań koordynujących procesy zachodzące w przedsiębiorstwie i ukierunkowanych na osiągnięcie wspólnych celów przez wielu "partnerskich" uczestników realizacji zadań. (fragment tekstu)

Prerequisites of partnership controlling were itemized. The essence of controlling in traditional context was described. The idea of partnership controlling was presented. The pivotal tasks of an enterprise in relation to surrounding subjects in concept of partnership controlling were listed. The solutions of partnership controlling with respect to its main components (areas of interest) were signalized. The meaning of partnership controlling was accentuated. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bieńkowska A., Kral Z., Zabłocka-Kluczka A., Dylematy controllingu funkcjonalnego, [w:] Kierunki rozwoju controllingu a praktyka polskich przedsiębiorstw, red. E. Nowak, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" nr 987, Wrocław 2003.
  2. Bieńkowska A., Kral Z., Zabłocka-Kluczka A., Zarządzanie kontrolingowe czy tradycyjne?, Materiały Międzynarodowej Konferencji Naukowej pt. "Nowoczesne tendencje w nauce o organizacji i zarządzaniu", Szklarska Poręba 1998.
  3. Duraj J., O istocie kontrolingu komunikacyjnego przedsiębiorstwa, [w:] Controlling w zarządzaniu przedsiębiorstwem, red. J. Duraj, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź-Spała 2001.
  4. Fjałkowska D., Controlling strategiczny - awangarda czy praktyka? "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2000 nr 4.
  5. Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999.
  6. Gordon I.H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
  7. Jędralska K., Controlling w zarządzaniu przedsiębiorstwem międzynarodowym, AE, Katowice 2003.
  8. Nowosielski S., Controlling w literaturze i praktyce, "Przegląd Organizacji" 1998 nr 12.
  9. Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2001.
  10. Skoczylas W., Controlling zintegrowany w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa. Materiały Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pt. "Funkcjonowanie i rozwój organizacji w zmiennym otoczeniu", red. J. Czupiał, Legnica 2001.
  11. Wilimowska Z., Zarządzanie przez wartość, Materiały Międzynarodowej Konferencji Naukowej pt. "Nowe tendencje w nauce o organizacji i zarządzaniu", Polanica Zdrój 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu