BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Iwaniec Magdalena A. (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Plany sprzedaży w controllingu marketingowym
The Sales Plans in the Marketing Controlling
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1019, s. 160-164, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Rachunkowość zarządcza i controlling w warunkach integracji z Unią Europejską
Słowa kluczowe
Planowanie sprzedaży, Marketing, Controlling
Sales planning, Marketing, Controlling
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedmiotem zainteresowań controllingu marketingowego jest dążenie do osiągnięcia zysku przez jak najlepsze zaspokojenie potrzeb i oczekiwań klientów przedsiębiorstwa, czyli podporządkowanie wszystkich działań interesom klienta (marketing), aby znaleźć optimum z punktu widzenia interesu przedsiębiorstwa (controlling). Controlling marketingowy można zdefiniować również jako funkcję zarządczą, której zadaniem jest monitorowanie, czy przedsiębiorstwo zdąża w kierunku wytyczonych celów i zamierzeń, oraz podejmowanie działań korygujących w sytuacji zagrożeń tych zadań. Jednym z podstawowych zadań systemu controllingu marketingowego jest opracowywanie planów sprzedaży, a także ich kontrola. (fragment tekstu)

The paper treats on sale plan, which are important element of the marketing controlling. The sales prognosis should be a prelude to them. The control of sales plans is also very important. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Controlling w przedsiębiorstwie. Koncepcje i instrumenty, red. E. Nowak, Wyd. ODiDK, Gdańsk 2003.
  2. Jankowski W., Cena realizacji planu sprzedaży, "Harvard Business Review" 2004 nr 2.
  3. Kłeczek R., Kowal W., Woźniczka J., Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 1996.
  4. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wyd. FELBERG SJA, Warszawa 1999.
  5. Michalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2003.
  6. Niedbała B., Sierpińska M., Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 2003.
  7. Nowak E., Zaawansowana rachunkowość zarządcza, PWE, Warszawa 2003.
  8. Podstawy controllingu, red. E. Nowak, AE, Wrocław 1996.
  9. Vollmuth H., Controlling. Planowanie, kontrola, kierowanie, Placet, Warszawa 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu