BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pabian Marta (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Atrakcyjność opakowania w sklepie internetowym w odniesieniu do wielkości, kształtu i koloru
Attractiveness of Packaging in an Internet Shop Related to the Size, Shape and Colour
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2017, nr 2, s. 306-317, rys., wykr., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Opakowania, Handel elektroniczny, Sklepy internetowe, Psychologia postrzegania, Percepcja produktu
Packaging, e-commerce, Internet shopping, Psychology of perception, Product perception
Uwagi
Klasyfikacja JEL: M31
streszcz., summ., rez.
Abstrakt
Na rozwój projektowania opakowań duży wpływ miało powstanie sieci handlu samoobsługowego. Badania prowadzone nad opakowaniami produktów dowodzą, że mają one ogromne znaczenie w procesie podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów. Obecnie obserwujemy szybki rozwój sprzedaży internetowej. Celem artykułu jest ocena oddziaływania opakowania na konsumenta poprzez wielkość, kształt i kolor w przestrzeni sklepu internetowego. Artykuł ma charakter badawczy. (abstrakt oryginalny)

The development of packaging designing was greatly influenced by the emergence of self-service retail chains. The surveys carried out on product packaging prove that it is of an enormous importance in the process of making purchasing decisions by consumers. At present, we observe a quick growth of internet sales. An aim of the article is to assess the impact of packaging on the consumer by through the size, shape and colour in the space of online shop. The article is of the research nature. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Butkeviciene V., Stravinskiene J., Rutelione A. (2008), Impact of Consumer Package Communication on Consumer Decision Making Process, "Engineering Economics", No. 1(56).
  2. Cholewa-Wójcik A., Kawecka A. (2015), The influence of effectiveness of packaging elements on the consumers' preferences with the use of marketing eye-tracking technique, "Modern Management Review", No. 22.
  3. Dejnaka A. (2013), E-konsument i zakupy przez Internet w świetle raportów badawczych, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu", nr 23.
  4. Dejnaka A. (2011), Opakowanie jako narzędzie wpływania na wybory konsumentów, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu", nr 2(34).
  5. E-commerce Polska. Izba Gospodarki Elektronicznej (2015), Efekt ROPO w segmentach polskiego e-commerce - 2015. Podsumowanie wyników badania panelowego dla efektu ROPO wśród konsumentów kupujących on/off-line, https://www.ecommercepolska.pl/files/1314/1268/4920/opiniac.com [dostęp: 22.11.2015].
  6. Falkowski A., Tyszka T. (2009), Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk.
  7. Gemius (2015), E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska, https://www.gemius.pl/files/reports/E-commerce-w-Polsce-2015.pdf [dostęp: 22.11.2015].
  8. Garber L., Jr., Hyatt E.M., Boya U.O. (2009), The effect of package shape on apparent volume: an exploratory study with implications for package design, "Journal of Marketing Theory and Practice", No. 17(3).
  9. Lisińska-Kuśnierz M., Rozkrut A. (2005), Opakowanie w świadomości konsumenta, "Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie", nr 675.
  10. Pikuła-Małachowska J. (2014), Zachowania konsumentów na rynku kosmetyków w świetle badania własnego, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 825, "Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", nr 36.
  11. Stewart B. (2009), Projektowanie opakowań, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  12. Śmiechowska M., Dmowski P. (2014), Barwa jako element marketingu sensorycznego i ważny czynnik wyboru produktu, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 825 "Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", nr 36.
  13. Wardzała J. (2014), Internet czy centrum handlowe? Strategie zakupowe młodych mieszkańców wybranych miast, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 825, "Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", nr 36.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu