BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bucki Piotr (Wyższa Szkoła Bankowa w Gdyni)
Tytuł
Wzmacniacze rzeczywistości
Narzędzia
Źródło
Marketing w Praktyce, 2015, nr 5, s. 65-67
Tytuł własny numeru
Wiedza - Energia Działania
Słowa kluczowe
Poznanie zmysłowe, Analiza sensoryczna, Badania sensoryczne, Marketing sensoryczny, Sensoryczny profil produktu, Marketing zapachowy, Profil konsumenta, Komunikowanie skuteczne, Narzędzia analityczne, Neuromarketing
Sensory perception, Sensory analysis, Sensory research, Sensory marketing, Sensory profile of the product, Aromamarketing, Customer profile, Effective communication, Analytical tools, Neuromarketing
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
Badania w obszarze neuromarketingu, tworzenie profili multisensorycznych to praca niezwykle ciekawa, ale też bardzo droga. Wymaga bowiem udziału wysokiej klasy specjalistów, zespołów i agencji badawczych, których zadania wykraczają daleko poza zakres prac agencji kreatywnych. Sam etap badań w przypadku neuromarketingu oznacza poszerzenie portfolio instrumentów badawczych o aparat fMRI (funkcjonalny rezonans magnetyczny) i działania polegające na mapowaniu emocji u badanych konsumentów. Jednak są prostsze i tańsze metody jak zastosowanie, przynajmniej w niektórych segmentach sensoryki zmysłu węchu lub smaku. Nie bez znaczenia jest też właściwie dobrany personel. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu