BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gołata Krzysztof (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Hejt w sieci a wizerunek przedsiębiorcy
Hate on Network and The Image of Entrepreneurs
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2017, nr 313, s. 74-86, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Wizerunek przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo, Internet
Company image, Enterprises, Internet
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Zjawisko hejtu w internecie identyfikowane jest przede wszystkim z polityką i show-biznesem. Jednak coraz częściej możemy mówić o hejcie w odniesieniu do gospodarki i ludzi z nią zawiązanych. Przedsiębiorcy są bardzo często osobami publicznymi, które nie mają doświadczenia w walce z obraźliwymi komentarzami w sieci. Zjawisko hejtu w gospodarce trzeba rozpatrywać w dwóch aspektach. Może ono być powodem upadku poszczególnych firm. Może także zniszczyć, w krótkim okresie, wizerunek oraz reputację, które buduje się przez lata. Hejterzy w komentowaniu rzeczywistości gospodarczej i działań przedsiębiorców odwołują się do stereotypów i nieprawdziwych informacji.(abstrakt oryginalny)

The phenomenon of hate on the Internet is identified primarily with politics and show business. However, more often we can talk about hate in relation to the economy. Entrepreneurs are often public figures, but they have no experience in the fight against offensive comments on the Internet. The phenomenon of hate in the economy must be considered in two aspects. It may be the reason for the fall of the individual companies. It can also destroy, in the short term, image and reputation, which is built up through the years. Haters in commenting the economic reality and business activities refer to stereotypes and false information.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bendyk E. (2016), Głos sieci, "Polityka", 20-26 kwietnia.
  2. Bilewicz M., Stefaniak A. (2014), Polska w ruchu. Eksperci i młodzi liderzy o wielokulturowości, transformacji i aktywizmie, Fundacja Humanity in Action Polska, Warszawa.
  3. Chrabota B. (2014), Fabryki hejtu pracują, "Rzeczpospolita" Plus Minus, 19 marca.
  4. Cieśla J. (2015), Chorzy blogerzy, "Polityka", 29 lipca-4 sierpnia.
  5. Czaplicka M. (2015), Hejt w Internecie. Raport ilościowy, http://wobuzz.com/hejt/wpcontent/ uploads/2015/09/raport-o-hejcie-w-sieci.pdf (dostęp: 21.05.2016).
  6. Gołata K. (2009), Przedsiębiorca w okresie polskiej transformacji - geneza pojęcia [w:] Gospodarka rynkowa w Polsce - 20 lat transformacji, Zeszyty Naukowe. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, nr 130.
  7. Jaroń D. (2015), Hejt w Internecie. Jak z nim walczyć? www.fakty.interia.pl/tylko-unas/ news-hejt-w-internecie-jak-z-nim-walczyc,nId,1735603 (dostęp: 21.05.2017).
  8. Kim R., Lis E. (2016), Hejterzy bez zahamowań, "Newsweek Polska", 1-7 lutego.
  9. Maliszewski N. (2015), Badanie: PO i Kopacz obiektem największego hejtu, www.wiadomosci.onet.pl/kraj/badanie-po-i-kopacz-obiektem-najwiekszego-hejtu/ exyttb (dostęp: 20.05.2016).
  10. Siwek A. (2015), Fala negatywnych komentarzy po śmierci Jana Kulczyka. Skąd bierze się hejt w Internecie, www.wiadomosci.wp.pl/fala-negatywnych-komentarzy-posmierci- jana-kulczyka-skad-bierze-sie-hejt-w-internecie-6027728356058241a (dostęp: 20.05.2016).
  11. Suchecka J. (2015), Dopaść skrzywdzonego, czyli hejt nasz powszedni, "Gazeta Wyborcza", 28 lipca.
  12. Suchodolska M. (2014), Gospodarczy hejt, czyli jak doprowadzić konkurenta do ruiny, "Dziennik Gazeta Prawna", 7.03.2014 r.
  13. Święchowicz M. (2016), W końcu ktoś nie wytrzyma, "Newsweek Polska", 4-10 kwietnia.
  14. Żądło A. (2016), Troll na zleceniu, "Polityka", 6-12 kwietnia.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu