BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chmielecki Michał (Społeczna Akademia Nauk), Sułkowski Łukasz (Społeczna Akademia Nauk)
Tytuł
Organizational Culture in Mergers and Acquisitions
Źródło
Journal of Intercultural Management, 2016, vol. 8, nr 4, s. 47-58, tab., bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Kultura organizacyjna, Fuzje i przejęcia, Różnice kulturowe
Organisational culture, Mergers and acquisitions, Cultural differences
Uwagi
summ.
Abstrakt
Mergers are a very important aspect of corporate growth. But so many mergers fail to achieve their aim. A lot of mergers won't produce value for the acquiring firms. Evidence and surveys have shown that corporate culture is very important for the success of mergers and acquisitions. This evidence also points to the fact that cultural differences are a very important factor that could lead to failures in mergers. Currently there is not much empirical evidence or theory on the importance of cultural differences for the performance of mergers and acquisitions. Though, there is a growing rate of interest in this area. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Cameron K.S., DeGraff J., Quinn R.E., Thakor A.V. (2006) Competing values leadership: Creating value in organizations. Edward Elgar.
  2. Cameron K.S., Quinn R.E. (1999) Diagnosing and changing organizational culture. Prentice Hall Series in Organizational Development.
  3. Chmielecki M. (2010) Komunikacja międzykulturowa w procesie zarządzania negocjacjami. rozprawa doktorska, Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi.
  4. Chmielecki M. (2012) Cultural barriers of knowledge management-a case of Poland. Journal of Intercultural Management, 4(2), 100-110.
  5. Cremer J. (1993) Corporate culture and shared knowledge. Industrial and Corporate Change, 2, 351-386.
  6. Deal T.E., Kennedy A.A. (1982) Corporate cultures: The rites and rituals of corporate life. Addison-Wesley.
  7. Kreps D.M. (1990) Corporate culture and economic theory, In: Perspectives on positive political economy. Ed. J.E. Alt, K.A. Shepsle. Cambridge University Press, 90-143.
  8. Kreps D. (1990) A course in microeconomics. Princeton University Press, Princeton, NJ.
  9. Lazear E.P. (1995) Corporate culture and diffusion of values, In: Trends in business organization: Do participation and cooperation increase competitiveness?. Ed. H.Siebert. J.C.B. Mohr/Paul Siebeck, Tubingen, 89-133.
  10. Peters T., Waterman R.H. Jr. (1982) In search of excellence: Lessons from America's best-run companies. New York: Harper & Row.
  11. Przytuła S., Rozkwitalska M., Chmielecki M., Sułkowski Ł., & Basinska B.A. (2015). Cross-Cultural Interactions between Expatriates and Local Managers in the Light of Positive Organizational Behaviour. Social Sciences, 86(4), 14-24.
  12. Rozkwitalska M., Chmielecki M., & Przytuła S. (2014) The positives of cross-cultural interactions in MNCs. Actual Problems of Economy, July (7).
  13. Sułkowski Ł. (2002) Kulturowa zmienność organizacji. Polskie Wydaw. Ekonomiczne.
  14. Taneja M., & Saxena N. (2014) Mergers and Acquisitions with a reference to Ethical, Social and Human Resource. Journal of Business and Management (IOSR-JBM), Volume 16, Issue 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-0150
Język
eng
URI / DOI
https://doi.org/10.1515/joim-2016-0023
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu