BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wolińska-Skuza Agnieszka (MasConsulting), Skuza Marek (MasConsulting)
Tytuł
Wpływ Design Thinking na rozwój przedsiębiorczości
Impact of Design Thinking developing entrepreneurship
Źródło
Edukacja Ekonomistów i Menedżerów : problemy, innowacje, projekty, 2016, nr 3 (41), s. 119-129, rys., bibliogr. 11 poz.
Education of Economists and Managers : problems, innovations, projects
Słowa kluczowe
Myślenie projektowe, Przedsiębiorczość, Innowacyjność, Interdyscyplinarność
Design thinking, Entrepreneurship, Innovative character, Interdisciplinarity
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie innowacyjnego podejścia do rozwijania przedsiębiorczości poprzez zastosowanie umiejętności myślenia projektowego stosowanego w metodologii Design Thinking. Badania prowadzone od kilku lat przez firmę MasConsulting potwierdzają, że Design Thinking pozwala na skuteczne rozwiązywanie skomplikowanych problemów oraz tworzenie innowacyjnych rozwiązań. Skłania do przedsiębiorczości i współpracy interdyscyplinarnych zespołów nastawionych na diagnozowanie problemów, generowanie pomysłów oraz testowanie najlepszych rozwiązań. Celem procesu Design Thinking jest opracowanie rozwiązań, które są jednocześnie opłacalne biznesowo, wykonalne technicznie i pożądane przez klientów oraz odpowiadają na ich realne potrzeby. (abstrakt oryginalny)

The main purpose of the article is to present an innovative approach to developing entrepreneurial skills through the application of design thinking methodology used in Design Thinking. The research conducted for several years by MasConsulting firm confirms that Design Thinking is a method that effectively allows to solve complex problems and create innovative solutions. It encourages entrepreneurship and collaboration of interdisciplinary teams focused on diagnosing problems to generate ideas and test the best solutions. The research also proves that in the coming years on the global markets work performed by interdisciplinary teams will dominate, and companies using the methodology of Design Thinking will create most of the innovations. The objective of Design Thinking is to develop solutions that are cost-effective, technically feasible and desired by customers and responding to their real needs. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bosma, N., Wennekers, S., Amoros, J.E., (2012), Global Entrepreneurship Monitor 2011. Extended Report: Entrepreneurship and Entrepreneurial Employees Across the Globe, London: GERA.
  2. Brown, T., (2009), Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation, New York: Harper Collins.
  3. Coleman, J.S., (1988), Social Capital in the Creation of Human Capital, "American Journal of Sociology", 94. Chicago: University of Chicago.
  4. Czapiński, J., Panek, T. (red.), (2011), Diagnoza społeczna 2011, Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego, www.diagnoza.com
  5. Kaliszewski, M., (2015), 3 perspektywy w tworzeniu innowacji, http://dtdlafirm.pl/podstawy-design-thinking/
  6. Keeley, L., Walters, H., Pikkel, R., Quinn, B., (2013), Ten Types of Innovation: The Discipline of Building Breakthroughs, New York: John Wiley.
  7. Kelly, T., Kelly, D., (2011), Creative Confidence: Unleashing the Creative Potential within Us All, New York: Rondom House.
  8. Kelly, T., Littman, J., Peters, T., (2011), The Art of Innovation: Lessons in Creativity from IDEO, America's Leading Design Firm, New York: Rondom House.
  9. Kotter, J.P., (2005), Co tak naprawdę robią przywódcy?, [W:] Przywództwo, Harvard Business Review, Gliwice: Wydawnictwo HELION, 45-70.
  10. Martin, R., (2009), The Design of Business: Why Design Thinking Is the Next Competitive Advantage, Boston: Harvard Business School Press.
  11. Nieć, M., (2013), Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w Polsce na tle krajów Europy, [W:] P. Zadura-Lichota (red.), Świt innowacyjnego społeczeństwa. Trendy na najbliższe lata, Warszawa: PARP, 113-143.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1734-087X
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.5604/01.3001.0009.4709
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu