- Autor
- Stankiewicz Janina (Uniwersytet Zielonogórski), Bortnowska Hanna (Uniwersytet Zielonogórski)
- Tytuł
- Intermentoring as a technique of sharing knowledge by employees of different generations : (in light of the research results)
- Źródło
- Edukacja Ekonomistów i Menedżerów : problemy, innowacje, projekty, 2016, nr 4 (42), s. 47-62, tab., bibliogr. 37 poz.
Education of Economists and Managers : problems, innovations, projects - Słowa kluczowe
- Mentoring, Relacje międzypokoleniowe, Dzielenie się wiedzą, Rynek pracy
Mentoring, Intergenerational relations, Knowledge sharing, Labour market - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- The labour market is constantly changing. There are changes in the age structure of economically active people as well as in their competences. The article presents intermentoring as a way of sharing information between people belonging to different age categories: 50plus (Baby Boomers) and 35minus (Generation Y). It also shows the results of a survey, which revealed the limited knowledge of respondents about mentoring, but also their need to participate in this training technique. (original abstract)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Baran, M., (2013), Intermentoring : korzyści zastosowania w firmie, "Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Organizacja i Zarządzanie", Nr 1146, z. 51, 267-274.
- Baran, M., Kłos, M., (2014), Pokolenie Y : prawdy i mity w kontekście zarządzania pokoleniami, "Marketing i Rynek", 5, 923-929.
- Bąk, M., Bednarz, P., (2013), Zostań mentorem, Warszawa: Fundacja Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym.
- Brewiński, M., (2012), Dobre praktyki mentora akademickiego, Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt Kuźnia Liderów - Szkoła Mentorów.
- Brzeziński, M., Mietlicka, D., (2011), Badanie i ocena procesu dzielenia się wiedzą jako determinanty zmian w MŚP Polski Wschodniej : studium przypadku, [W:] M. Stefański (red.), Węzły gordyjskie rozwoju Polski Wschodniej, "Zeszyty Naukowe WSEI. Ekonomia "nr 3, Lublin, 53-71.
- Chomątkowska, B., Smolbik-Jęczmień, A., (2013), Zespoły wielopokoleniowe wyzwaniem dla współczesnego organizatora pracy w warunkach nowej gospodarki, [W:] J. Buko (red.), Europejska przestrzeń komunikacji elektronicznej, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług", Nr 105, 193- 202.
- Czapiński, J., (2012), Młodzi Polacy na progu dorosłości - czy dadzą sobie radę?, materiały konferencyjne, temat konferencji: Generacja Y - szansa czy konflikt, Warszawa: GM Solutions.
- Eurostat (2012), Aktywność osób starszych i solidarność międzypokoleniowa. Statystyczny portret Unii Europejskiej 2012. https://www.mpips.gov.pl/.../badania%20 aktywne%20starzenie/1Final_staty
- Gojny, M., Zbierowski, P., (2013), Intermentoring pokoleniowy jako metoda walki z konsekwencjami procesu starzenia się społeczeństwa w organizacjach, "Współczesne Zarządzanie", 2, 159-168.
- Grewiński, M., (red.) (2012), Dobre praktyki mentora akademickiego, Warszawa: WSP TWP.
- Hardey, M., (2011), Generation C Content, Creation, Connections And Choice, "International Journal of Market Research", 53/6, 749-770.
- Jankowska, A., (2015), Y bez kompleksów, "Wprost", 8. marca 2015, 32-35.
- Kisielnicki, J., (2004), Zarządzanie wiedzą we współczesnych organizacjach, [W:] B. Łopusiewicz (red.), Zarządzanie wiedzą w systemach informacyjnych, Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. http://wz.uw.edu.pl/pracownicyFiles/id3570-zarzadzanie-wiedza.pdf.
- Kmiotek, K., Piotrowska, N., (2013), Absolwent jako potencjalny pracownik : korzyści zagrożenia wiążące się z zatrudnianiem pokolenia Y, "Modern Management Review", XVIII, 20, 107-115.
- Kotler, Ph., Armstrong, G., (2010), Principles Of Marketing, Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall.
- Kram, K.E., Isabella, L.A., (1985), Mentoring Alternatives: The Role Of PeerRelationships In Career Development. Academy of Management Journal, 1, 110-132.
- Król, H., Ludwiczyński, A., (2006), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: PWN. Lieber, L.D., (2010), How HR Can Assist in Managing the Four Generations in Today'sWorkplace. Employment Relations Today, 36/4, 85-91.
- Luecke, R., (2006), Coaching i mentoring, jak rozwijać największe talenty i osiągać lepszewyniki. Warszawa: MT Biznes.
- Marston, C., (2007), Motivating the "What's In It For Me" Workforce: Manage Across theGenerational Divide and Increase Profits. Hoboken. New Jersey: John Wiley & Sons.
- Mazur, K., (2008), Mentoring jako narzędzie kształtowania kompetencji (komunikat ze studiów nad literaturą), W: S.A. Witkowski, T. Listwan (red.), Kompetencje a sukces zarządzania organizacją. Warszawa: Difin, 109-117.
- Mesjasz, J., (2013), Bariery i ograniczenia mentoringu w polskich organizacjach. Forum Oświatowe, 2(49), 73-88. http://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo/ article/ view/41.
- Miś, A., (2011), Generational Identity In Organizations. Challenges For Human Resources Management, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 224, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 82-90.
- Nawrat, D., (2011), Rola mentoringu w transferze wiedzy w przedsiębiorstwach rodzinnych. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, t. XII, z. 7, 319-331.
- Nonaka, I., Takeuchi, H., (2000), Kreowanie wiedzy w organizacji. Jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne. Warszawa: Poltext.
- Olechnicki, K., Załęcki, P., (1999), Słownik socjologiczny. Toruń: Graffiti BC.
- Olson, P., Brescher, H., (2011), The Power of 4. The Four Generations: Who They Are. http://www.adayana.com/sites/default/files/docs/whitepapers/ The%20Four%20Generations%202011-03_2.pdf.
- Parsloe, E., Wray, M., (2002), Trener i mentor. Kraków: Oficyna Ekonomiczna. Potocki, A., (2011) (red.), Komunikacja w procesach zarządzania wiedzą. Kraków:Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie.
- Probst, G., Raub, S., Romhardt, K., (2002), Zarządzanie wiedzą w organizacji. Kraków:Oficyna Ekonomiczna.
- Rosa-Chłobowska, R., (2008), Na czym polega intermentoring? http://gospodarka.dziennik.pl/ news/artykuly/74743,na-czym-polega-intermentoring.html.
- Rzechowska, E., Garbacz, A., Kajda M., Zaborek, K., Osoby 50+ na rynku pracy: intermentoring jako model budowania dojrzałej współpracy międzypokoleniowej. http://www.lbs.pl/projekt/dezaktywizacja/files/Zaborek_art.pdf.
- Smolbik-Jęczmień, A., (2013), Podejście do pracy i kariery zawodowej wśród przedstawicieli generacji X i Y - podobieństwa i różnice. Nauki o Zarządzaniu, 1(14), 89-97.
- Sołtys, A., Tarkowska, M., (2008), Mentoring w praktyce. Ścieżka kształcenia mentorówi peer-mentorów dla grup defaworyzowanych. Łódź: Społeczna Wyższa SzkołaPrzedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi.
- Stachowska, S., (2012), Oczekiwania przedstawicieli pokolenia Y wobec pracyi pracodawcy. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2, 33-56.
- Stanisz, A., (2006), Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL naprzykładach z medycyny, Tom 1. Statystyki podstawowe. Kraków: StatSoft Polska Sp. z o.o.
- Von Krogh, G., Nonaka, I., Aben, M., (2001), Making The Most Of Your Company'sKnowledge: A Strategic Framework. Long Range Planning, 4, 421-439.
- Woszczyk, P., (2013), Zarządzanie wiekiem - ku wzrostowi efektywności organizacji. W: P. Woszczyk, M. Czernecka (red.), Człowiek to inwestycja. Podręcznik do zarządzania wiekiem w organizacjach. Łódź: Wydawnictwo HRP Group, 33-54.
- Zagórowska, A., (2012), Konflikt generacyjny wokół pracy. W: A. Zagórowska (red.), Perspektywy młodzieży. Młodzież w perspektywie. Region - Polska - Europa - Świat. Część I. Młodzież a edukacja i rynek pracy. Opole: Politechnika Opolska, 20-29.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1734-087X
- Język
- eng
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.5604/01.3001.0009.5495