BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Smołucha Danuta (Akademia Ignatianum w Krakowie)
Tytuł
W pogoni za klientem mobilnym - wykorzystanie narzędzi nowych technologii w marketingu
Catching Up with Client Mobile - Use of a New Technologies Tools in Marketing
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2017, nr 317, s. 118-135, rys., bibliogr. 33 poz.
Słowa kluczowe
Reklama, Marketing, Geolokalizacja
Advertising, Marketing, Geolocalization
Uwagi
Klasyfikacja JEL: M37
streszcz., summ.
Abstrakt
Wraz z rozwojem cywilizacyjnym społeczeństwa rośnie popyt na dobra materialne. Producenci prześcigają się w walce o zainteresowanie klienta, jednak coraz trudniej jest im dzisiaj dotrzeć do odbiorcy ze swoim komunikatem. Dlatego też specjaliści od reklamy i marketingu z uwagą śledzą rozwój nowoczesnych mediów, poszukując sposobów ich wykorzystania w kształtowaniu wizerunku marki oraz promocji produktów i usług. Nowoczesna technologia pozwala na projektowanie przekazów reklamowych o wysokiej jakości audiowizualnej. Współczesna reklama to przekaz spersonalizowany, trafiający do wyselekcjonowanych grup konsumentów. Jest to komunikat, który ma znużonego natłokiem informacji odbiorcę zainteresować i przekształcić w klienta. Współczesna reklama bawi i uczy, a bywa też, że to potencjalni klienci stają się jej współtwórcami.(abstrakt oryginalny)

As society advances in terms of its civilization, the demand for material goods grows. The manufacturers try to undo one another in their endeavours to attract new customers, however, it is more and more difficult for them to get their message out to their potential target audience. Therefore, the advertising and marketing consultants have been making strenuous efforts to follow the development of modern media in order to find an effective way to promote their brands, products and services. Needless to say, modern technology enables them to create a high-quality audiovisual marketing products. Modern advertising techniques are based on greatly personalized strategy addressed to a carefully selected group of consumers. Their aim is to persuade and win over the potential client who is lost in a mass of facts and information. No wonder, then, that modern advertisement not only has an educational and entertaining undertone in itself but also it happens that the potential customer plays an active part in shaping the nature of it.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Badzińska E. (2013), Media interaktywne warunkiem skutecznej komunikacji społecznej, "Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy", nr 35, Uniwersytet Rzeszowski.
  2. Barton R. (2011), Smart Marketing, Rhizome, Los Angeles.
  3. Czajkowski R., Nowakowski W. (2015), iBeacons - mobilne usługi lokalizacyjne, "Elektronika", nr 4.
  4. Lucas B.A., Ferrell O.C., Niininen O., Schembri S., Pride W. (2015), Marketing Principles, Cengage Learning, Melbourne.
  5. Milgram P., Takemura H., Utsumi A., Kishino F. (1994), Augmented Reality: A Class of Displays on the Reality-Virtuality Continuum, "Telemanipulator and Telepresence Technologies - SPIE", Vol. 2351.
  6. Mitręga M. (2013a), Advergaming jako rozwijająca się forma komunikacji marketingowej, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 140.
  7. Mitręga M. (2013b), Marketing mobilny w świetle postaw użytkowników telefonów komórkowych, "Handel Wewnętrzny", t. 3.
  8. Nansert B., Arnold M., Gibbs M., Kohn T. (2014), The Restless Dead in the Digital Cemetery [w:] C.M. Moreman, A.D. Lewis (eds.), Digital Death. Mortality and Beyond in the Online Age, Praeger, Santa Barbara.
  9. Oleksiak P. (2014), Badanie zastosowania geolokalizacji w celu budowania relacji z klientami - analiza przypadku [w:] B.A. Basińska, I. Garnik (red.), Zarządzanie informacyjnym środowiskiem pracy, Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, Gdańsk.
  10. Richermann G., Cunningham Ch. (2012), Grywalizacja. Mechanika gry na stronach www i w aplikacjach mobilnych, Helion, Gliwice.
  11. Susono H., Shimomura T. (2006), Using Mobile Phones and QR Codes for Formative Class Assessment, "Current Developments in Technology-Assisted Education", No. 2.
  12. Virilio P. (2006), Bomba informacyjna, Sic!, Warszawa.
  13. Walotek-Ściańska K., Harasimowicz M. (2015), Reklama w świecie nowych technologii - przegląd wybranych zagadnień, "ZN WSH Zarządzanie", nr 1.
  14. Wrona K. (2013), Grywalizacja i gry oraz ich potencjał do wykorzystania w strategiach marketingowych, "Marketing i Rynek", nr 10.
  15. [www 1] http://aplikacje.orange.pl/cid,66,id,2770,nazwa,Wikitude,plid ,81,prid,3842, opisaplikacji. html?smzbovyrznexrgbenatrticaid=615d16.
  16. [www 2] https://foursquare.com/about.
  17. [www 3] https://gigaom.com/2010/10/14/o2-turns-on-geo-fencing-for-starbucks-loreal-in-uk.
  18. [www 4] http://grywalizacja24.pl/definicje/.
  19. [www 5] http://grywalizacja24.pl/aplikacje-mobilne-w-biznesie-jak-skutecznie-podbic-sercaklientow/.
  20. [www 6] http://m.ezakupy.tesco.pl/mt/ezakupy.tesco.pl/pl-PL.
  21. [www 7] http://microlocation.technology/6-technologii-wspierajacych-uslugi-lokalizacji-imikrolokalizacji- ktora-technologie-wybrac/.
  22. [www 8] https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ikea.catalogue.android.
  23. [www 9] https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.fream.zdrowy.apetyt&hl=pl.
  24. [www 10] http://www.ikea.com/ms/pl_PL/katalog2016/index.html?cid=ps|pl|ikea katal og|201508231225055487_29.
  25. [www 11] http://www.mobilemarketer.com/cms/news/advertising/17761.html.
  26. [www 12] http://www.nasa.gov/home/hqnews/2010/oct/HQ_10-273_Foursquare.html.
  27. [www 13] http://www.newsweek.pl/marketing-3-0,66842,1,1.html.
  28. [www 14] https://www.play.google.com/store/apps/details?id=tv.periscope.android&hl=pl.
  29. [www 15] http:// www.tesco.pl/download/ dokumenty/raport-csr-2014-pl.pdf.
  30. [www 16] http://www.tnsglobal.pl/coslychac/files/2015/05/ POLSKA_JEST_MOBI_2015.Pdf.
  31. [www 17] http://www.uke.gov.pl/files/?id_plik=25471.
  32. [www 18] https://itunes.apple.com/us/app/nike-gps/id387771637?mt=8.
  33. [www 19] [https://itunes.apple.com/us/app/nivea-protege/id838215913?mt=8.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu