BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jagielska Magdalena (Uniwersytet Warszawski)
Tytuł
Sztuczna inteligencja w zarządzaniu - stan aktualny a perspektywy
Artificial Intelligence in Management : Current State and Perspectives
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2017, t. 18, z. 2, cz. 2, s. 95-104, bibliogr. 14 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Zarządzanie humanistyczne i publiczne
Słowa kluczowe
Sztuczna inteligencja, Zarządzanie wiedzą, Zarządzanie ryzykiem
Artificial intelligence, Knowledge management, Risk management
Uwagi
summ.
Abstrakt
W tytule niniejszego artykułu zawarto sformułowanie "stan aktualny a perspektywy", nie zaś "stan aktualny i perspektywy". To zabieg świadomy - podejmowane w tekście zagadnienie stanowiło bowiem domenę fantastów naukowych, futurologów, lada moment zaś przedstawiciele rozmaitych profesji, nie wyłączając menadżerów, użyją całych swoich mocy poznawczych, by wskazaną problematykę uczynić sobie bliższą. Jeśli o przyszłości zawsze można powiedzieć, że już nastała, a jest tylko nierówno rozdystrybuowana, najwyraźniejszą jej oznaką będzie odtąd sztuczna inteligencja. Przekonać się o tym można, podejmując studia literaturowe, ze studiów tych zaś wyciągnąć konstruktywne wnioski dla praktyki zarządzania. (fragment tekstu)

To properly answer the rise of cognitive artificial intelligence in management is managers' "to be, or not to be", and that is not the question; managers do want to survive the change of the employment, so the question is rather: what they should do to survive. Rethinking human's role in the world of brain like computers-driven robots and, by uniting ourselves with them, reshaping the profession as we know it may sound wise, but to figure out exactly what to think and what to do, it is, as always, advised to understand more; even if the issue is strictly technical, it should not be left to specialists alone. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Davenport T. (2016), Rise of the Strategy Machines, "Frontiers", Fall.
  2. Frey C.B., Osborne M. (2013), The Future of Employment: How susceptible are jobs to computerisation?, Oxford Martin Programme on Technology and Employment, Oxford.
  3. Gratton L. (2016), Rethinking the Manager's Role, "Frontiers", Fall.
  4. Heires K. (2015), The Rise of Artificial Intelligence, "Risk Management" [online], www.accenture.com/us-en/insight-outlook-europe-managers-and-artificial-intelligence, dostęp: 5 stycznia 2017.
  5. Hoffman R. (2016), Using Artificial Intelligence to Set Information Free, "Frontiers", Fall.
  6. Kolbjornsrud V., Amico R., Thomas R. (2015), The Impact of Cognitive Computing in Management, "Accenture Institute for High Performance and Accenture Strategy".
  7. Kolbjornsrud V., Amico R., Thomas R. (2016), How Artificial Intelligence Will Redefine Management, "Harvard Business Review", 2 grudnia.
  8. Markoff J. (2013), Brainlike Computers, Learning From Experience, "The New York Times", 29 grudnia.
  9. Moore A. (2016), Predicting a Future Where the Future Is Routinely Predicted, "Frontiers", Fall.
  10. Rometty G. (2016), Digital Today, Cognitive Tomorrow, "Frontiers", Fall.
  11. Shanks R., Sinha S., Thomas R. (2015), Managers and machines, unite!, "Accenture Institute for High Performance and Accenture Strategy".
  12. Taylor J. (2014), V.C. Firm Names Robot To Board of Directors, "Observer" [online], observer.com/2014/05/v-c-firm-names-robot-to-board-of-directors, dostęp: 5 stycznia 2017.
  13. Winston A. (2016), Tackling the World's Challenges With Technology, "Frontiers", Fall.
  14. Wong A. (2016), How Artificial Intelligence is Reshaping Management, "California Management Review" [online], cmr.berkeley.edu/blog/2016/6/ai, dostęp: 5 stycznia 2017.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2543-8190
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu