BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jaworski Jacek (Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw, Poland)
Tytuł
An advertising fee in a system of local fees
Źródło
Central European Review of Economics & Finance, 2017, Vol. 20, No 4, s. 5-15, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Podatki i opłaty, Podatki i opłaty lokalne, Powierzchnia reklamowa, Wydatki na reklamę
Taxes and fees, Tax and local charges, Advertising space, Expenditures on advertising
Uwagi
Klasyfikacja JEL: M3, H71
summ.
Abstrakt
An advertising fee was introduced to the system of fees and local taxes, becoming a financial tool to shape the space and increase the budget revenues of local government units in Poland. This article is intended to describe the fee structure itself, determine its subjective and objective scope and discuss exemptions from advertising fees. Given that the text is a follow-up to an academic conference attended also by local government representatives, particular attention was paid to the practical evaluation of the risk and difficulties communes may face during the collection of advertising fees. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Act on Health Resort Medical Care, Health Resorts, Health Resort Protection Areas and Health Resort Communes (2005). Journal of Laws (167/1399). Warszawa: Prime Minister of Poland.
  2. Act on Spatial Planning and Management (2003). Journal of Laws (2015/199, 443, 774). Warszawa: Prime Minister of Poland.
  3. Act on Taxes and Local Fees (1991). Journal of Laws (2014/849). Warszawa: Prime Minister of Poland.
  4. Borszowski P., & Stelmaszczyk K. (2016). Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych. Komentarz Lex. Warszawa: Wolters Kluwer.
  5. Goleń G., Fogel A. (Eds.), Staniewska, A. (2016). Ustawa krajobrazowa. Warszawa: Wolters Kluwer.
  6. Jaworska-Dębska B. (1993). Wokół pojęcia reklamy, Warszawa: Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego, No. 12.
  7. Małecka-Łyszak M. (2011). Problematyka reklam na gruncie regulacji prawnych, [In:] J. Koczanowski (Ed.), Działalność reklamowa, wybrane aspekty publicznoprawne, Bydgoszcz-Kraków: OW Branta.
  8. Orżewski W. (2012). Reklama - aspekty prawne. Poznań: PWP Juris.
  9. Rączka G. (2012). Definicja reklamy, [In:] A. Namysłowska (Ed.), Reklama - aspekty prawne. pp. 35-36. Warszawa: Wolters Kluwer.
  10. Wiszniewska I., Skubisz R. (1992). Środki zapobiegania nieuczciwej reklamie w projekcie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Państwo i Prawo, Nr 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2082-8500
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu