BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Brdulak Halina (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Rola handlu internetowego w budowaniu nowego modelu biznesu w łańcuchach dostaw
The Role of E-Commerce in Building a New Business Model in Supply Chains
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Zarządzanie (9), 2017, nr 315, s. 97-108, tab., bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Handel elektroniczny, Łańcuch dostaw, Sprzedaż internetowa
e-commerce, Supply chain, Internet sale
Uwagi
Klasyfikacja JEL: D22, D84, O33
streszcz., summ.
Abstrakt
Szybki rozwój handlu internetowego i dynamiczny wzrost jego udziału w handlu detalicznym, niski poziom marży osiąganej w wielu branżach, z tendencją malejącą oraz niepewne otoczenie gospodarcze powodują, że przedsiębiorstwa poszukują nowych modeli biznesu, które pozwolą im rozwijać działalność w nowych warunkach. W efekcie tradycyjny model biznesu oparty na kluczowych kompetencjach zaczyna w coraz większym stopniu tracić znaczenie jako nieadekwatny do dynamicznych zmian zachodzących w gospodarce, otoczeniu prawnym i politycznym. W niniejszym artykule autorka podjęła próbę opisu procesów związanych z rosnącym udziałem handlu internetowego oraz ich wpływu na rekonfigurację łańcucha dostaw.(abstrakt oryginalny)

Rapid development of e-commerce, the dynamic growth of its share in the retail, low levels of profit achieved in many industries, with a downward trend and the uncertain economic environment makes new ecosystem for companies. There is a reason, that enterprises are seeking a new business models, which will allowed to develop activity in the new environment. In effect, the traditional business model based on core competences begins to lose its importance, as a inadequate to the dynamic changes, occurring in the economy, legal and political environment. In this article the author has attempted to diagnose the phenomena associated with the increasing share of e-commerce and its impact on the supply chain configurations.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Akerlof G.A., Shiller R.J. (2010), Zwierzęce instynkty, Studio Emka, Warszawa.
  2. Clausen U., Hompel M. ten, Klumpp M., eds. (2013), Efficiency and Logistics, Springer- -Verlag, Berlin, Heidelberg.
  3. eCommerce Foundation, 2015.
  4. Gallo C. (2013), Doświadczenie Apple. Tajniki zdobywania niewiarygodnej lojalności klientów, MT Biznes, Warszawa.
  5. Global B2C E-commerce Report 2016 (2016), www.ecommercewiki.org.
  6. Handfield R., Straube F., Pfohl H.-Ch., Wieland A. (2013), Trends and Strategies in Logistics and Supply Chain, Embracing Global Logistics Complexity to Drive Market Advantage, BVL.
  7. Harrison A., van Hoek R. (2010), Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa.
  8. Kaufman R. (2013), Inspirujące usługi, Studio Emka, Warszawa.
  9. Kasper H., van Helsdingen P., Gabott M. (2006), Services Marketing Management. A Strategic Perspective, John Wiley & Sons Ltd., England.
  10. Kotler P., Keller K.L. (2015), Marketing, Pearson Rebis, Poznań.
  11. Raynor M.P., Ahmed M. (2015), Trzy reguły. Jak myślą wyjątkowe firmy, Kurhaus, Warszawa.
  12. Raport E-commerce Standard 2016, Polski Rynek E-commerce, Badanie 2016, Gemius.
  13. Seidel H. (2013), Dlaczego Zalando? Grupa Wydawnicza Foksal, Warszawa.
  14. Taleb N.N. (2013), Antykruchość. O rzeczach, którym służą wstrząsy, Kurhaus, Warszawa.
  15. [www 1] www.bcg.perspectives (dostęp: 20.11.2016).
  16. [www 2] http://www.bbc.com/news/37946470 (dostęp: 20.11.2016).
  17. [www 3] www.egospodarka.pl/129672,Trendy-w-e-commerce-na-2016-rok-wedlug-e- Izby,1,20,2.html (dostęp: 15.11.2016).
  18. [www 4] http://nowymarketing.pl/t/5838,podsumowanie2015 (dostęp: 15.08.2016).
  19. [www 5] https://pl.wikipedia.org/wiki/Ali-Baba (dostęp: 13.11.2016).
  20. [www 6] www.pwc.com/totalretail (dostęp: 12.02.2017).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
2449-5638
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu