BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wiśniewski Dariusz (Instytut Transportu Samochodowego)
Tytuł
Rower jako alternatywa dla innych środków transportu
Bicycle as an Alternative to Other Means of Communication
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2017, nr 1, s. 19-26, tab., rys., bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Komunikacja miejska, Miasto, Infrastruktura komunikacyjna, Drogi rowerowe
Municipal transport, City, Communication infrastructure, Cycle lanes
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule omówiono zagadnienia związane z wykorzystaniem komunikacji rowerowej jako alternatywy dla środków komunikacji publicznej i samochodów prywatnych. Przedstawiono najważniejsze czynniki wpływające na wybór roweru jako środka transportu w obrębie aglomeracji miejskiej. Poruszono zagadnienia związane z rozwojem i utrzymaniem infrastruktury tras i ścieżek rowerowych. Podstawą do rozważań są przykłady systemów roweru publicznego i infrastruktury związanej z komunikacją rowerową Warszawy, wybranych miast Polski oraz wybranych miast Europy. (abstrakt oryginalny)

The paper discusses the issues associated with the use of cycling as an alternative to public transport and cars. It presents the most important factors influencing the choice of the bicycle as a means of transport within the urban area. The issues of infrastructure development and maintenance of routes and bicycle paths. The basis for the discussion are examples of public bicycle systems and related infrastructure communication cycling Warsaw, Polish selected cities and selected cities in Europe. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Polska Inżynieria sp. z o.o., 2015. Pomiary ruchu rowerowego w Warszawie 2015 r. Pozyskano ze strony Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie http://www.ztm.waw.pl
  2. Regulamin systemu Warszawski Rower Publiczny zwanego również Yeturilo (obowiązujący od 13.08.2015). Pozyskano ze strony http://www.veturilo.waw.pl (03.2016).
  3. Stowarzyszenie Zielone Mazowsze, 2014. Warszawski Pomiar Ruchu Rowerowego 2014. Pozyskano ze strony Urzędu m.st. Warszawy http://www.um.warszawa.pl
  4. Wiśniewski, D. (2016). System warszawskiego roweru publicznego. Logistyka, (6).
  5. Weltrowski, P., 2015. Klapa sopockich rowerów miejskich. Pozyskano ze strony http://www.trojmiasto.pl (03.2016).
  6. Via Vistula Franek i Struska Sp.J. (2015). Yeturilo po 2016 roku koncepcja funkcjonowania warszawskiego roweru publicznego. Kraków.
  7. ZTM m.st Warszawy (2016). Rozwój Veturilo - założenia do nowego przetargu. Pozyskano ze strony http://www.ztm.waw.pl (03.2016).
  8. http://pl.wikipedia.org (03.2016).
  9. http://www.velov.grandlyon.com (03.2016).
  10. http://www.ztm.waw.pl (03.2016).
  11. http://www.um.warszawa.pl (03.2016).
  12. http://www.nextbike.pl (03.2016).
  13. http://www.nextbike.de (03.2016).
  14. http://www.veturilo.waw.pl (03.2016).
  15. http://www.tfl.gov.uk (03.2016).
  16. http://en.velib.paris.fr (03.2016).
  17. http ://www. callabike-interaktiv.de (03.2016).
  18. http://ww,w.polishexpress.co.uk (03.2016).
  19. http:// www.berlin.de (03.2016).
  20. http://www.cyclingchallenge.eu (03.2016).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu