BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Leśniewski Mateusz (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Zarządzanie apteką rodzinną - zagrożenia, szanse i wyzwania - studium przypadku
Managing a Family-owned Pharmacy - Threats, Opportunities and Challenges: Case Study
Źródło
Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie, 2017, t. 44, nr 1, s. 19-26, rys., bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Apteki, Przedsiębiorstwo rodzinne, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Studium przypadku
Pharmacy, Family-owned business, Enterprise management, Case study
Uwagi
Klasyfikacja JEL: L 21,
streszcz., summ.
Abstrakt
Pierwsze apteki jakie znamy dzisiaj pojawiły się w XVI w. Ich nadrzędnym celem zawsze było służenie pacjentom w celu zachowania i poprawy zdrowia. Obecnie do tego celu należy doliczyć funkcjonowanie na bardzo konkurencyjnym rynku oraz walkę o przetrwanie szczególnie aptek rodzinnych. Zmiany otoczenia wymuszają zupełnie nowe podejście do zarządzania, zarówno w aspektach prawnych, marketingowych oraz społecznych, prowadząc do coraz większych wyzwań w zarządzaniu współczesną, rodzinną apteką. (abstrakt oryginalny)

The first pharmacies we know today emerged in the sixteenth century. From the very beginning, the main aim of pharmacies and pharmacy, in general, was to serve patients to maintain and improve their health. Currently, the list of the primary objectives of pharmacies should be expanded by adding one more goal, i.e. to struggle for survival, which affects especially family- owned pharmacies, as pharmacies operate in the highly competitive marketplace. The changing conditions require to adopt a completely new approach to management, including different legal, marketing and social aspects, leading to ever greater challenges in managing family-owned pharmacies today. The application of 4Ps, rebranding and merchandising activities have brought a number of changes, taking pharmacies to the twenty-first century, and strengthening their position in the local marketplace. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Mruk H., Michalik M., Barałkiewicz T., (2006), Jak zarządzać apteką, Kwadryga Sp.z.o. o, Warszawa.
  2. Drewniak R., Szczepańska E., Gotowała K. (2005), Produkt i proces jego rozwoju, Cena i sposoby jej ustalania, Dystrybucja, [w.] Skawińska E., Podstawy marketingu kompendium, testy, zadania, analiza przypadków, Wyższa Szkoła Bankowa.
  3. Kamiński Z., Wesołowski M., (2010), s. 33, Tom 66, nr 1. http://www.ptfarm.pl/pub/File/Farmacja% 20Polska/2010/01-2010/025-036.pdf, dostęp: [28.02.17]
  4. https://portal.abczdrowie.pl/co-to-sa-leki-otc-bez-recepty, dostęp: [17.03.17]
  5. Ustawa prawo farmaceutyczne z dnia 6 września 2001 r.
  6. http://www.templatka.pl/merchandising-co-to-jest-jak-go-wykorzystywac-w-sprzedazy.html dostęp: [17.03.17]
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2450-7040
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.002
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu