BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rzemieniak Agnieszka (Politechnika Lubelska)
Tytuł
Wybrane aspekty komunikacji marketingowej w marketingu 3.0
Aspects of Marketing Communication in Marketing 3.0
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Administracja i Zarządzanie (40), 2017, nr 113, s. 35-45, bibliogr. 19 poz.
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe, Internet, Wyniki badań
Marketing communication, Internet, Research results
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W opracowaniu przedmiotem analizy była kwestia badania relacji pomiędzy rosnącą popularnością i zasięgiem Internetu a coraz większą liczbą osób otrzymującą dostęp do masowej informacji. Dla zdecydowanej większości organizacji rozwój Internetu oznaczał głównie powstanie nowego medium komunikacji marketingowej. W XXI wieku nie wystarczy, aby organizacja wytwarzała dobrą jakościowo ofertę - musi się on w profesjonalny sposób porozumiewać z otoczeniem, a to determinuje rozwój instrumentów komunikacji marketingowej w dobie marketingu 3.0. W artykule przedstawiono różne podejścia do definiowania działań komunikacyjnych w marketingu 3.0 w kontekście dynamicznych zmian w otoczeniu rynkowym, głównie technologicznym, a także podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, w jakim stopniu zmiany technologii determinują nowe zjawiska w komunikacji marketingowej w marketingu 3.0. W opracowaniu wykorzystano wyniki badań prowadzonych metodą desk research oraz obserwacje uczestniczące. Przeprowadzone badania pozwoliły na pozytywne zweryfikowanie postawionej tezy dotyczącej istotnego wpływu zmian technologicznych w otoczeniu rynkowym na działania komunikacyjne w marketingu 3.0. (abstrakt oryginalny)

The article concentrates on aspects of marketing communication in marketing 3.0. People have access to a large amount of information with the popularization and the increasing reach of the Internet. For most organizations, development of the Internet means creating a new medium of marketing communication. In the twenty-first century, it is not enough that the company produces a good quality product - it must be professional in communication with the environment. This determines the development of marketing communication tools. The article presents desk research based on secondary sources and on the method of participant observation, employed by a practitioner of sport in the person of the article`s author.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Frontczak T., Marketing internetowy w wyszukiwarkach, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
  2. Gąsiewski M., Modrzewski P., Reklama w Google dla małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2011.
  3. Handley A., Chapman C.C., Treść jest kluczowa. Jak tworzyć powalające blogi, podkasty, wideo, e-booki, webinaria (i inne), Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012.
  4. Kiełtyka L., Multimedia w biznesie i zarządzaniu, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2009.
  5. Kobis P., Marketing z Google. Jak wejść na pierwszą pozycję? Techniki pozycjonowania a SPAM, PWN, Warszawa 2008, wstęp.
  6. Pankiewicz K. (red.), E-marketing w akcji, czyli jak skutecznie wzbudzać pożądanie klientów i zazdrość konkurencji, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2008.
  7. Kraciuk P., Promowanie materiałów wideo w serwisie YouTube, "Marketer+" 2012, nr 3.
  8. Lee K., Seda C., Reklama w wyszukiwarkach internetowych. Jak planować i prowadzić kampanię, Wydanie II, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2010.
  9. Meerman S.D., Nowe zasady marketingu i PR, Wydawnictwo Wolters Kulwer, Kraków 2009.
  10. Podlaski A., Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social media, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011.
  11. Porter J., Serwisy społecznościowe. Projektowanie, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2009.
  12. Pradeep A.K., Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011.
  13. Prószyński J., Słodko-gorzki Facebook, "Marketing w Praktyce" 2012, nr 4.
  14. Rak B., 21 sposobów na pozyskanie fanów w serwisie Facebook, "Marketer+" 2012, nr 3.
  15. Schepp B., Schepp D., How to make Money on YouTube, McGraw-Hill, 2009.
  16. Suma Ł., Facebook. Daj się poznać, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2010.
  17. Wiśniewski M., Dzikiewicz M., Like it or not, czyli jak zostać marketerem lubiącym Facebooka. Część 1., "Marketer+" 2011, nr 1.
  18. http://www.benchmark.pl/aktualnosci/facebook-miliard-uzytkownikow automatycznie-lubi-platna-promocja-wiadomosci.html, [data dostępu 12.07.2016].
  19. http://www.ranking.pl/pl/rankings/search-engines-domains.html, [data dostępu 30.07.2016].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2082-5501
Język
pol
URI / DOI
http://hdl.handle.net/11331/1421
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu