BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Barcik Agnieszka (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej), Dziwiński Piotr (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej)
Tytuł
The Influence of Corporate Social Responsibility on Corporate's Image in Petrochemical Industry in Poland
Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu na wizerunek przedsiębiorstwa w branży paliwowej w Polsce
Źródło
Marketing i Rynek, 2017, nr 7 (CD), s. 19-31, rys., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Wizerunek przedsiębiorstwa, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Przemysł paliwowy, Badania ankietowe
Company image, Corporate Social Responsibility (CSR), Fuel industry, Questionnaire survey
Uwagi
summ., streszcz.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
W artykule podjęto temat wpływu społecznej odpowiedzialności biznesu na wizerunek przedsiębiorstwa. W pierwszej części artykułu omówiono zwięźle pojęcie wizerunku przedsiębiorstwa. W dalszej części zaprezentowano badanie ankietowe, które przeprowadzono wśród klientów dwóch wiodących przedsiębiorstw w branży paliwowej w Polsce, którego celem było wskazanie relacji między CSR a wizerunkiem danego przedsiębiorstwa. W zakończeniu przedstawiono zwięzłe wnioski będące wynikiem badań. (abstrakt oryginalny)

In this paper the question of impact of Corporate Social Responsibility on the corporate's image was taken into consideration. At the beginning the concept of corporate image was generally characterized. Next the survey which was carried out among customers of two leading petrochemical companies operating in Poland presented the relation between CSR and corporate image in terms of their CSR policy. At the end the brief conclusions of the research were explained. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn, J. (2004). Wizerunek firmy. Dąbrowa Górnicza: Wyd. Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
  2. Budzyński, W. (2002). Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty. Warszawa, Wyd. Poltex, pp. 18-20.
  3. Dziwiński P., Barcik A., Sánchez-Hernández M.I., Gallardo-Vazquez D. (2015), Aktualne trendy CSR w Hiszpanii i w Polsce : studium przypadku : La Caixa i PKN Orlen, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas Zarządzanie, No. 1, pp. 25-33.
  4. Kosson, G. (2006). Cele społeczne firmy. Marketing w Praktyce, No. 2, p. 56.
  5. Kotler, P., Keller, K.L. (2011). Marketing management 14th Edition. Prentice Hall, pp. 241, 527.
  6. Kotler, P., Lee, N. (2005). Corporate social responsibility. Doing the most good for your company and your cause. Hoboken. New Jersey 2005, p. 36.
  7. Tkaczyk, J., Rachwalska, J. (1997). Wszystko jest obrazem... Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa, Marketing i Rynek, No. 5, p. 5.
  8. Traczyńska, A. (2012). Rola Internal Public Relations w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa. Kraków, Wyd. Promotor, pp. 37-39.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu