BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stajniak Maciej (Instytut Logistyki i Magazynowania w Poznaniu), Konecka Sylwia (Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu), Szopik-Depczyńska Katarzyna (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
SERVQUAL jako metoda oceny jakości usług transportowych
SERVQAL as a Method of Assessing the Quality of Transport Services
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2017, nr 2, s. 25-29, rys., tab., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Logistyka, Transport, Standardy, Jakość, Metoda SERVQUAL
Logistics, Transport, Standards, Quality, SERVQUAL method
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Efektywne i właściwe zarządzanie jakością usług transportowych jest dzisiaj możliwe jedynie przy szerokim wykorzystaniu najnowszych standardów jakościowych, których rola w niekwestionowany sposób z każdym dniem staje się coraz ważniejsza. Z pomocą menedżerom przychodzi technika z całą paletą nowoczesnych narzędzi. Trzeba pamiętać jednak o tym, by wykorzystywać je z myślą o całej macierzy współzależności, by likwidując jedno zagrożenie, nie spotęgować drugiego. Artykuł prezentuje możliwości wykorzystania jakościowej oceny usług transportowych metodą SERVQUAL. (abstrakt oryginalny)

To properly and effectively manage transport services is necessary to use the most advanced quality standards. Their role is becoming more and more essential every day. The engineering and its wide range of tools is a relevant support to the managers. What is worth remembering is that they should be used with consideration to all correlations matrix, so that one threat does not increase the other one. The article presents possibilities using of quality for the estimation of transport services SERVQUAL method. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Abu, N.K. Service Quality Dimensions: A Study on Various Sizes of Grocery Retailers - A Conceptual Paper. Malaysia: Universiti Tun Abdul Razak.
  2. Crosby, L., LeMay, S.A. (1998). Empirical determination of shipper requirements for motor carrier services: SERVQUAL, direct questioning, and policy capturing methods. Journal of Business Logistics, 19 (1).
  3. Czubala, A., Jonas, A., Smoleń, T., Wiktor, J.W. (2006). Marketing usług. Kraków: Wolters Kluwers.
  4. Gołembska, E., Tyc-Szmil, K., Brauer, J. (2008). Logistyka w usługach. Warszawa: PWN.
  5. Hill, N., Alexander, J. (2003). Pomiar satysfakcji i lojalności klientów. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  6. Hoover, W.E., Eloranta, Jr,. E., Holmström, J., Huttunen, K. (2001). Managing the Demand-Supply Chain. Value Innovations for Customer Satisfaction. New York: John Wiley & Sons.
  7. Mentzer, J.T., Gomez, R., Krapfel, R. (1989). Physical Distribution Service. A Fundamental Marketing Concept. Journal of The Academy of Marketing Service, 27 (1).
  8. Merita, S.C., Lalwani, A.K., Hań, S.L., (2000). Service Quality in Retailing: relative efficiency of alternative measurement scales for different product - service environments. International Journal of Retail & Distribution Management, 2 (2).
  9. Parasuraman, A., Zeithami, V.A., Berry, L.L.. (1988). SERVQUAL: a multiple - item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing, (64) Spring.
  10. Stajniak, M. (2012). Racjonalizacja transportu w logistycznych procesach zaopatrzenia i dystrybucji. Poznań: Biblioteka Logistyka ILiM.
  11. Szymanowski, W. (2008). Zarządzanie łańcuchem dostaw żywności w Polsce. Kierunki zmian. Warszawa: Difin.
  12. Witkowski, J. (2003). Zarządzanie łańcuchem dostaw. Warszawa: PWE.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu