BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wasilewski Jacek (Uniwersytet Warszawski)
Tytuł
Gdyby Szekspir pisał disco polo... Wpływ źródła tekstu na jego ocenę
Źródło
Studia Medioznawcze, 2017, nr 3 (70), s. 31-45, rys., wykr., Bibliogr. 12 poz.
Media Studies
Słowa kluczowe
Językoznawstwo, Psychologia postrzegania, Psychologia komunikowania
Linguistics, Psychology of perception, Communicate psychology
Abstrakt
Głównym celem badania było sprawdzenie, czy przedstawienie danej osoby jako autora tekstu wpływa na emocjonalny odbiór tekstu i na stopień jego akceptacji. Pytanie badawcze dotyczyło tego, jakie konkretnie emocje wywołuje autor i jak owe emocje mają się do samej oceny tekstu. (...)W zakres opisywanego badania wchodzą krótkie cytaty ze sztuk Szekspira oraz popularnych w roku 2017 wykonawców pop i disco polo. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Aronson E., Człowiek - istota społeczna, Warszawa 2002.
  2. Arystoteles, Retoryka, tłum. L. Piotrowicz, Warszawa 2008.
  3. Bralczyk J., Język na sprzedaż, Gdańsk 2004.
  4. Burke K., A rhetoric of motives, Berkeley-Los Angeles 1969.
  5. Bralczyk J., Wasilewski J., Polskie języki publiczne [w:] Polska polityka językowa wobec członkostwa Polski w Unii Europejskiej, red. J. Warchala, D. Krzyżyk, Katowice 2008.
  6. Bralczyk J., Wasilewski J., Język w mediach, medialność języka [w:] Dziennikarstwo i świat mediów, Warszawa 2008, s. 379-401.
  7. Ekman P., Friesen W.V., Constants across cultures in the face and emotion, "Journal of Personality and Social Psychology" 1971, Vol. 17 (2).
  8. Ekman P., Rosenberg E.L., What the face reveals: Basic and applied studies of spontaneous expression using the Facial Action Coding System (FACS), New York 1997.
  9. Lakoff G., Nie myśl o słoniu. Jak język kształtuje politykę, tłum. J. Wasilewski, A. Nita, Warszawa 2011.
  10. Maison D., Pawłowska B., Beyond declaration - how measurement of basic emotions can help to understand advertising effectiveness, "Society for Consumer Psychology", konferencja Miami 2014, www.myscp.org/ pdf/conference documents/SCP2014_Proceedings_04282014.pdf [dostęp: 7.07.2017].
  11. Schank R., Tell me a story: A new look at real and artificial intelligence, New York 1991.
  12. Stasiuk K., Maison D., Psychologia konsumenta, Warszawa 2014.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0920
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu