- Autor
- Trzciński Stanisław (Uniwersytet SWPS Humanistycznospołeczny)
- Tytuł
- Marketing muzyczny na przykładzie sojuszu marek
Music Marketing on the Example of Brand Alliance Effects - Źródło
- Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie, 2017, t. 44, nr 2, s. 31-48, tab., bibliogr. 25 poz.
- Słowa kluczowe
- Marketing, Komunikowanie marketingowe, Sponsoring
Marketing, Marketing communication, Sponsoring - Uwagi
- Klasyfikacja JEL: M 31,
streszcz., summ. - Abstrakt
- W dzisiejszym świecie marketingu elementy aktywizowania konsumentów łączą światy komunikacji marketingowej i muzyki, przynosząc korzyści wizerunkowe dla marki. Celem artykułu jest identyfikacja kluczowych czynników sukcesu sojuszu marek w marketingu muzycznym. Cel ten zrealizowany zostanie na podstawie analizy przypadku wykorzystania marketingu muzycznego i sojuszu marek gestora marki wina przeznaczonego dla masowego odbiorcy oraz niszowego, niezależnego ośrodka sztuki. Autor stawia hipotezę, że jednym z takich kluczowych czynników sukcesu jest silny zespół profesjonalistów, zdolny do stworzenia i realizacji wieloelementowej, długotrwałej i spójnej strategii komunikacji marketingowej. (abstrakt oryginalny)
In today's world of marketing elements activating consumers combine the worlds of marketing communication and music, bringing brand image benefits. This article presents a model case of the use of music marketing as an example of the alliance of brands: a wine brand gesture for a mass consumer and a niche independent art center as well as an identify key success factor. According to the author of this work it is a strong team of professionals able to create and implement multi-and long-term marketing communication strategy. (original abstract) - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Armstrong G., Kotler Ph. (2016), Marketing. Wprowadzenie (10. Edycja), Wydawnictwo Nieoczywiste, Piaseczno.
- Budd M. (2014), Muzyka i Emocje, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Gdańsk.
- Carlo Rossi 01 (2010), Reklama internetowa 10 sek. - na imprezę zaprasza producent wina Carlo Rossi, https://www.youtube.com/watch?v=ijFOYo3ou9k [1.03.2017].
- Carlo Rossi 02 (2010), Reklama internetowa 15 sek. - na imprezę promującą płytę zaprasza producent wina Carlo Rossi, https://www.youtube.com/watch?v=kK9RnxnqvK0 [1.03.2017].
- Carlo Rossi na Azję (2012), Reklama telewizyjna wina Carlo Rossi Red California w Chinach i Korei Południowej, https://vimeo.com/25077418 [1.03.2017].
- Ilczuk D. (2012), Ekonomika Kultury, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa.
- IFPI.org (2016), Global Music Report. State of the industry overview 2016 http://www.ifpi.org/ downloads/GMR2016.pdf [1.03.2016].
- Kall J. (2001), Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa.
- Kotler Ph., Keller K. L. (2016), Marketing (14. Edycja), Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
- KPMG w Polsce (2014), Rynek napojów alkoholowych w Polsce (raport) https://assets.kpmg. com/content/dam/kpmg/pdf/2014/11/Rynek-napojow-alkoholowych-w-Polsce-2014- czesc-I.pdf [1.03.2017].
- Liczmańska K. (2015), Budowanie silnych marek produktowych w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.
- Mazurek - Łopacinska K. (2003), Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Sacks O. (2009), Muzykofilia, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań.
- Sygnowano Fabryka Trzciny (2008), Reklama telewizyjna albumu Sygnowano Fabryka Trzciny vol. 3 wkrótce w sprzedaży 30 sek. - bez logotypów, https://vimeo.com/25303901 [1.03.2017].
- Sygnowano Fabryka Trzciny, Carlo Rossi 01 (2008), Reklama telewizyjna albumu Sygnowano Fabryka Trzciny vol. 3 już w sprzedaży 30 sek. + 10 sek. na imprezę promującą płytę 10 sek. zaprasza producent wina Carlo Rossi, http://www.dailymotion.com/video/x7f1ri_carlorossi- sygnowano-fabryka-trzci_fun [1.03.2017].
- Sygnowano Fabryka Trzciny, Carlo Rossi 02 (2008), Reklama telewizyjna albumu Sygnowano Fabryka Trzciny vol. 3 wkrótce w sprzedaży 30 sek. + 10 sek. na imprezę promującą płytę zaprasza producent wina Carlo Rossi, http://www.dailymotion.com/video/x63ky5_sygnowano-fabryka-trzciny-3-carlo-r_fun [1.03.2017].
- STX-Jamboree.com 01 (2011), Albumy muzyczne Sygnowano Fabryka Trzciny, http://www.stxjamboree. com/plyty-licencje/plyty/sft/sftplyty [1.03.2017].
- STX-Jamboree.com 02 (2011), Imprezy muzyczne promujące płyty, http://www.stx-jamboree.com/ plyty-licencje/plyty/sft/ [1.03.2017].
- STX-Jamboree.com (2008), Muzyczny Portret Polaków - fragment raportu z badania TNS OBOP, http://www.stx-jamboree.com/marketing-muzyczny/tnsobop [1.03.2016].
- STX Jamboree (2016), Strona z imprezami promocyjnymi albumów Sygnowano Fabryka Trzciny, http://www.stx-jamboree.com/plyty-licencje/plyty/sft [1.03.2017].
- Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r., Dz. U. z 2007 r., nr 70, poz. 473 z późn. zm.
- Wiśniewska A. (red.), (2009), Zarządzanie relacjami z klientami, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
- Witek-Hajduk M.K., (2012), Sojusze marek (brand alliances) jako forma sojuszy strategicznych w marketingu [w:] Sznajder A. (red), Alianse marketingowe. Partnerstwa przedsiębiorstw dla zwiększenia konkurencyjności, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
- Trzciński S. (2013), Rola muzyki w komunikacji marki, Event Manager News numer: 4/2013.
- Wealth Solutions i The IWSR - The International Wine & Spirit Research (2011), Rynek wina w Polsce (raport) https://wealth.pl/gfx/wealth/files/raport_rynek_wina_w_polsce.pdf [1.03.2017].
- Cytowane przez
- ISSN
- 2450-7040
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.017