BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Trzciński Stanisław (Uniwersytet SWPS Humanistycznospołeczny)
Tytuł
Marketing muzyczny na przykładzie sojuszu marek
Music Marketing on the Example of Brand Alliance Effects
Źródło
Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie, 2017, t. 44, nr 2, s. 31-48, tab., bibliogr. 25 poz.
Słowa kluczowe
Marketing, Komunikowanie marketingowe, Sponsoring
Marketing, Marketing communication, Sponsoring
Uwagi
Klasyfikacja JEL: M 31,
streszcz., summ.
Abstrakt
W dzisiejszym świecie marketingu elementy aktywizowania konsumentów łączą światy komunikacji marketingowej i muzyki, przynosząc korzyści wizerunkowe dla marki. Celem artykułu jest identyfikacja kluczowych czynników sukcesu sojuszu marek w marketingu muzycznym. Cel ten zrealizowany zostanie na podstawie analizy przypadku wykorzystania marketingu muzycznego i sojuszu marek gestora marki wina przeznaczonego dla masowego odbiorcy oraz niszowego, niezależnego ośrodka sztuki. Autor stawia hipotezę, że jednym z takich kluczowych czynników sukcesu jest silny zespół profesjonalistów, zdolny do stworzenia i realizacji wieloelementowej, długotrwałej i spójnej strategii komunikacji marketingowej. (abstrakt oryginalny)

In today's world of marketing elements activating consumers combine the worlds of marketing communication and music, bringing brand image benefits. This article presents a model case of the use of music marketing as an example of the alliance of brands: a wine brand gesture for a mass consumer and a niche independent art center as well as an identify key success factor. According to the author of this work it is a strong team of professionals able to create and implement multi-and long-term marketing communication strategy. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Armstrong G., Kotler Ph. (2016), Marketing. Wprowadzenie (10. Edycja), Wydawnictwo Nieoczywiste, Piaseczno.
  2. Budd M. (2014), Muzyka i Emocje, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Gdańsk.
  3. Carlo Rossi 01 (2010), Reklama internetowa 10 sek. - na imprezę zaprasza producent wina Carlo Rossi, https://www.youtube.com/watch?v=ijFOYo3ou9k [1.03.2017].
  4. Carlo Rossi 02 (2010), Reklama internetowa 15 sek. - na imprezę promującą płytę zaprasza producent wina Carlo Rossi, https://www.youtube.com/watch?v=kK9RnxnqvK0 [1.03.2017].
  5. Carlo Rossi na Azję (2012), Reklama telewizyjna wina Carlo Rossi Red California w Chinach i Korei Południowej, https://vimeo.com/25077418 [1.03.2017].
  6. Ilczuk D. (2012), Ekonomika Kultury, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa.
  7. IFPI.org (2016), Global Music Report. State of the industry overview 2016 http://www.ifpi.org/ downloads/GMR2016.pdf [1.03.2016].
  8. Kall J. (2001), Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa.
  9. Kotler Ph., Keller K. L. (2016), Marketing (14. Edycja), Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  10. KPMG w Polsce (2014), Rynek napojów alkoholowych w Polsce (raport) https://assets.kpmg. com/content/dam/kpmg/pdf/2014/11/Rynek-napojow-alkoholowych-w-Polsce-2014- czesc-I.pdf [1.03.2017].
  11. Liczmańska K. (2015), Budowanie silnych marek produktowych w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.
  12. Mazurek - Łopacinska K. (2003), Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  13. Sacks O. (2009), Muzykofilia, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań.
  14. Sygnowano Fabryka Trzciny (2008), Reklama telewizyjna albumu Sygnowano Fabryka Trzciny vol. 3 wkrótce w sprzedaży 30 sek. - bez logotypów, https://vimeo.com/25303901 [1.03.2017].
  15. Sygnowano Fabryka Trzciny, Carlo Rossi 01 (2008), Reklama telewizyjna albumu Sygnowano Fabryka Trzciny vol. 3 już w sprzedaży 30 sek. + 10 sek. na imprezę promującą płytę 10 sek. zaprasza producent wina Carlo Rossi, http://www.dailymotion.com/video/x7f1ri_carlorossi- sygnowano-fabryka-trzci_fun [1.03.2017].
  16. Sygnowano Fabryka Trzciny, Carlo Rossi 02 (2008), Reklama telewizyjna albumu Sygnowano Fabryka Trzciny vol. 3 wkrótce w sprzedaży 30 sek. + 10 sek. na imprezę promującą płytę zaprasza producent wina Carlo Rossi, http://www.dailymotion.com/video/x63ky5_sygnowano-fabryka-trzciny-3-carlo-r_fun [1.03.2017].
  17. STX-Jamboree.com 01 (2011), Albumy muzyczne Sygnowano Fabryka Trzciny, http://www.stxjamboree. com/plyty-licencje/plyty/sft/sftplyty [1.03.2017].
  18. STX-Jamboree.com 02 (2011), Imprezy muzyczne promujące płyty, http://www.stx-jamboree.com/ plyty-licencje/plyty/sft/ [1.03.2017].
  19. STX-Jamboree.com (2008), Muzyczny Portret Polaków - fragment raportu z badania TNS OBOP, http://www.stx-jamboree.com/marketing-muzyczny/tnsobop [1.03.2016].
  20. STX Jamboree (2016), Strona z imprezami promocyjnymi albumów Sygnowano Fabryka Trzciny, http://www.stx-jamboree.com/plyty-licencje/plyty/sft [1.03.2017].
  21. Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r., Dz. U. z 2007 r., nr 70, poz. 473 z późn. zm.
  22. Wiśniewska A. (red.), (2009), Zarządzanie relacjami z klientami, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
  23. Witek-Hajduk M.K., (2012), Sojusze marek (brand alliances) jako forma sojuszy strategicznych w marketingu [w:] Sznajder A. (red), Alianse marketingowe. Partnerstwa przedsiębiorstw dla zwiększenia konkurencyjności, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  24. Trzciński S. (2013), Rola muzyki w komunikacji marki, Event Manager News numer: 4/2013.
  25. Wealth Solutions i The IWSR - The International Wine & Spirit Research (2011), Rynek wina w Polsce (raport) https://wealth.pl/gfx/wealth/files/raport_rynek_wina_w_polsce.pdf [1.03.2017].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2450-7040
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.017
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu