BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kochan Marek (Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet SWPS)
Tytuł
Retoryka rozwoju w misjach i wizjach firm
Źródło
Studia Medioznawcze, 2017, nr 3 (70), s. 47-58, Bibliogr. 18 poz.
Media Studies
Słowa kluczowe
Językoznawstwo, Język informacyjny, Informacja biznesowa, Eksploracja tekstu
Linguistics, Information language, Business information, Text mining
Abstrakt
Retoryka rozwoju obecna w misjach i wizjach firm może oddziaływać na odbiorców na różne sposoby (np. kształtować postawy sprzyjające rozwojowi na różnych polach). Rozwój jest w misjach i wizjach dogmatem, koniecznością, nadrzędnym imperatywem działania przedsiębiorstw (w imię zysku, bądź - rzadziej - autotelicznie). Czytelnik misji i wizji musi nabrać przekonania, że wszystkie sfery rzeczywistości podlegają ciągłym procesom rozwoju, od których nie sposób uciec. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bralczyk J., Język na sprzedaż, Warszawa 1996.
  2. Bralczyk J., O językowych zwyczajach polskiej reklamy [w:] Polszczyzna 2000. Orędzie o stanie języka na przełomie tysiącleci, red. W. Pisarek, Kraków 1999, s. 218-226.
  3. Bralczyk J., O języku polskiej polityki lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, Warszawa 2003.
  4. Bralczyk J., O języku polskiej propagandy politycznej lat siedemdziesiątych, Kraków 1986, Uppsala 1987, Warszawa 2001.
  5. Bralczyk, O języku Wałęsy, "Teksty Drugie" 1990, nr 6, s. 60-81.
  6. Bralczyk J., O języku polskiej propagandy politycznej lat siedemdziesiątych, Warszawa 2003.
  7. Bralczyk J., Wasilewski J., Polskie języki publiczne [w:] Polska polityka językowa w Unii Europejskiej, red. J. Warchala, D. Krzyżak, Katowice 2008.
  8. Język. Wartości. Polityka. Zmiany rozumienia nazw wartości w okresie transformacji ustrojowej w Polsce.
  9. Raport z badań empirycznych, red. J. Bartmiński, Lublin 2016.
  10. Kochan M., Język biznesu w wypowiedziach polityków [w:] Mówi się, czyli o wymowie i wymowności Polaków, red. E. Kołodziejek, A. Choduń, Warszawa 2016.
  11. Kochan M., Mówiony język biznesu [w:] Polskie języki. O językach zawodowych i gwarach środowiskowych, red. M. Milewska-Owsiany, E. Rogowska-Cybulska, Gdańsk 2010.
  12. Kochan M., Retoryka biznesu - między wiarygodnością a zrozumiałością [w:] Logopedia artystyczna, red. B. Kamińska, S. Milewski, Gdańsk 2016.
  13. Kotler P., Keller K., Marketing, tł. M. Zawiślak, J. Środa. Poznań 2012.
  14. Sutherland J., Canwell D., Klucz do zarządzania strategicznego, tł. Z. Dziedzic, Warszawa 2007.
  15. Supernat J., Management. Tezaurus kierownictwa, Wrocław 2000.
  16. Słownik ilustrowany języka polskiego, red. M. Arct, Warszawa 1996 (reprint wyd. III).
  17. Wolny M., Język sukcesu we współczesnej polskiej komunikacji publicznej, Warszawa 2005.
  18. Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A.K. Koźmiński, W. Piotrowski, Warszawa 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0920
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu