BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dąbrowska Anna (Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie), Janoś-Kresło Mirosława (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Radziukiewicz Małgorzata (Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie)
Tytuł
Polish consumer on the market of fair trade products
Źródło
Journal of Management and Financial Sciences, 2017, vol. 10, nr 27, s. 9-24, rys., tab., bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Sprawiedliwy handel, Ruchy społeczne, Zachowania klientów
Fair trade, Social movements, Customer behaviour
Uwagi
Summ.
Abstrakt
Fair Trade is an organised social movement, a trading partnership based on dialogue, transparency and respect, whose strategy is to cooperate with marginalised producers and workers. The paper discusses selected results of empirical studies conducted in 2013 within the framework of research project Polish Market of Fair Trade Products financed from the NCN funds, concerning the Fair Trade idea and Polish consumer behaviour in the market of Fair Trade products. They demonstrated that Fair Trade idea is not a subject of interest to wider circles of Polish consumers. Polish consumers most willingly buy stimulants, tea, coffee, and food products. Many of them decide to buy such products influenced by ethical and environmental factors. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Kosicka-Gębska M., Tul-Krzyszczuk A., Dębski J., Handel detaliczny żywnością w Polsce, ed. II, SGGW, Warsaw 2011.
  2. Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce, ed. M. Radziukiewicz, PWE, Warsaw 2015.
  3. Stiglitz J., Wizja sprawiedliwej globalizacji. Propozycje usprawnień, Polish Scientific Publishers, Warsaw 2007.
  4. White C., Understanding Economic Development. A Global Transition from Poverty to Prosperity?, Edward Elgar Publishing, Inc., Cheltenham-Northampton 2011.
  5. Europeans' Attitudes Towards Food Security, Food Quality and the Countryside, Special Eurobarometer 389, July 2012 (June 2014).
  6. Fairtrade Theory of Change, Fairtrade International December 2013, www.fairtrade.net/.../140112_Theory_of_Change_an (June 2014).
  7. Fichtl E., The Fair Trade Movement in Historical Perspective, www.ericfichtl.org/.../Fichtl_FairTradeMovementHist (March 2015).
  8. Rozpoznawalność Fairtrade - badanie GlobeScan 2011, www.fairtrade.org.pl/a153_rozpoznawalnosc_fairtrade_badanie_globesc... (April 2014).
  9. SIXTY Years of Fair Trade. A Brief History of the Fair Trade Movement, November 2006, http://www.european-fair-trade-association.org/effa/Doc/History.pdf (November 2013).
  10. Sprawiedliwy Handel w Polsce, report of qualitative research, IBRKiK, Warsaw 2013.
  11. Strong Producers, Strong Future, Annual Reports 2013-2014, www.fairtrade.net, (March 2015).
  12. The Millennium Development Goals Report - 2013, http://www.un.org/millennium-goals/pdf/report-2013/mdg-report-2013-english.pdf (June 2014).
  13. What is Fair Trade - Organic Consumers Association, https://www.organicconsum-ers.org/.../What is%2... (November 2013).
  14. World Fair Trade Organization, wfto.com/fair-trade/definition-fair-trade (November 2013).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-8968
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu