- Autor
- Sichel Lacs Debora (Federal University of the State of Rio de Janeiro, Brazil)
- Tytuł
- The Value Of a Trademark
Wartość znaku handlowego - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2017, nr 474, s. 65-76, rys., tab., bibliogr. 21 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Global Challenges of Management Control and Reporting
- Słowa kluczowe
- Marka, Produkt, Usługi
Brand, Product, Services - Uwagi
- Klasyfikacja JEL: K11
streszcz., summ. - Abstrakt
- Artykuł omawia zagadnienia prawnej ochrony znaków handlowych oraz ich wyceny w kontekście produktów i usług, marek oraz procesów innowacyjnych. Autorka przeanalizowała, w jakim stopniu wymienione czynniki wpływają na sposób postrzegania znaków handlowych przez konsumentów, wskazując, że potrzeby człowieka a decyzje zakupowe konsumenta to odrębne kwestie. Stwierdziła, że wymienione wcześniej czynniki mają decydujące znaczenie w ustalaniu wartości znaków handlowych. Nawet jeżeli nie mają bezpośredniego przełożenia na aktywa posiadacza znaku handlowego, to kształtują decyzje zarządzających dotyczące promocji produktów i usług(abstrakt oryginalny)
The paper discusses how trademarks are legally regulated, and how their value is established, considering trademarks in the context of products and services, brands, and innovation processes. The author analyses how the aforesaid factors condition consumer's way of perceiving trademarks, pointing out that what a man needs is not what a consumer buys. The author concludes that the above-mentioned factors have a decisive impact on establishing the value of a trademark. They may not have a direct influence on physical assets of a titleholder, but they impact plans made by the management in order to advertise a product or a service(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Aviação Comercial net 2017, Os maiores grupos aéreos do Mundo, http://www.aviacaocomercial.net/rankinggrupos.htm (3.02.2017).
- Barbosa D., 2009, Da noção de "família de marcas" e da dependência interna dos registros a ela pertencentes, http://denisbarbosa.addr.com/familia.pdf (3.02.2017).
- Carapeto R., 2016, A reflection about the introduction of non-traditional trademarks, Waseda Bulletin of Comparative Law, no. 34, p. 25-60.
- Donahue Fitzgerald Attorneys, 2016, Trademark Fundamentals, https://donahue.com/events/trademark-fundamentals-issue-spotting-trademark-issues-clearing-marks-creative-protection-strategies-2 (17.02.2017).
- Elmore J.E., 2015, The valuation of trademark-related intangible property, Intangible Property Transfer Price Insights, Winter, http://www.willamette.com/insights_journal/15/winter_2015_8.pdf, p. 66-79 (31.01.2017).
- EUIPO, 2016, https://euipo.europa.eu/eSearch/#basic/1+1+1+1/50+50+50+50/google (23.02.2017).
- IAM, 2014, Industry report - Managing trademark value: Why zipper lost its mojo, http://www.iam-media.com/industryreports/detail.aspx?g=453a9607-9a34-47a9-b46a-f6db819dae74 (16.02.2017).
- Inside P3, 2013, Una gran familia de marcas, http://www.p3design.com/inside/una-gran-familia-de-marcas (3.02.2017).
- Krashnikov A., 2009, Evaluating the financial impact of branding using trademarks: A framework and empirical evidence, Journal of Marketing, vol. 73, p. 154-166.
- Kumar A., 2016, Protecting smell marks: Breaking conventionality, http://nopr.niscair.res.in/bitstream/123456789/34726/1/JIPR 21(3) 129-139.pdf (9.02.2017).
- Mail Online, 2013, http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/09/30/article-2438478-1866650800000578-965_634x365.jpg (24.02.2017).
- McWilliams J.D., 2016, Coca-Cola No. 3 on Most Valuable Brands Ranking, http://www.coca-colacompany.com/coca-cola-unbottled/coca-cola-no-3-on-most-valuable-brands-ranking (19.02.2017).
- Sapherstein M., 1998, The trademark registrability of the Harley-Davidson roar: A multimedia analysis, Boston College Intellectual Property & Technology Forum, http://bciptf.org/wp-content/uploads/2011/07/48-THE-TRADEMARK-REGISTRABILITY-OF-THE-HARLEY.pdf (7.02.2017).
- Sweeney D., 2014, Can you trademark a sound?, http://www.huffingtonpost.com/deborah-sweeney/can-you-trademark-a-sound_b_5635571.html (7.02.2017).
- Torres F., 2007, An Econometric Model of Trademark Values, 82 Annual Conference of the Western Economics Association International, Western Economics Association, Seattle.
- TRIPS 1995, Agreement on Trade-Related Aspects of Intellectual Property Rights, https://www.wto.org/english/docs_e/legal_e/27-trips.pdf (1.02.2017).
- USPTO, 2016, https://www.uspto.gov/trademarks-application-process/search-trademark-database (17.02.2017).
- Wiszniewska J., 2013, Olfactory trade marks in the UK Trade Mark Law, http://blogs.sps.ed.ac.uk/sls/files/2013/08/Joanna-Wiszniewska.pdf (7.02.2017).
- Wróblewski J., 1969, Legal reasoning in legal interpretation, Logique et Analyse, vol. 12, no. 45, p. 3-31.
- Wróblewski J., 1978, Systemically relativized statements, Logique et Analyse, vol. 21, no. 81, p. 67-87.
- Wróblewski J., 1986, Concepts of legal system and conceptions of validity, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Iuridica 24, p. 3-22.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- eng
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.15611/pn.2017.474.06