BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dudek Andrzej (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu), Michalska-Dudek Izabela (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Ocena stosowania marketingu relacji przez polskie biura podróży w świetle badań ankietowych
Assessment of Using Relationship Marketing by Polish Travel Agencies in the Light of Questionnaire Survey
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (18), 2007, nr 1151, s. 101-109, rys., tab., bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowania metod ilościowych
Słowa kluczowe
Biuro podróży, Marketing relacji, Badania ankietowe
Travel agency, Relationship marketing, Questionnaire survey
Uwagi
summ.
Abstrakt
Do głównych przesłanek stosowania marketingu relacji przez przedsiębiorstwa dynamicznie rozwijającego się rynku turystycznego zalicza się coraz wyższe wymagania ze strony konsumentów oraz nadmierne koszty operacyjne tych przedsiębiorstw. Klienci pragną otrzymywać oferty coraz lepiej dostosowane do ich indywidualnych wymagań i potrzeb, wymagają coraz wyższej jakości i wartości oraz troskliwej obsługi, wykazując niższy poziom lojalności w stosunku do sprzedawcy. Z kolei nadmierne koszty przedsiębiorstw wiążą się najczęściej z niepowodzeniami we wprowadzaniu na rynek nowych usług, niską ich jakością, zbyt wysokimi kosztami dystrybucji czy też niewłaściwą polityką promocyjną. (fragment tekstu)

The paper presents the essence of the relationship marketing concept. There are also described results of the questionnaire survey, which estimated the level of application of marketing relationship in practice on travel agencies in Poland. Factors determining the use of relationship marketing in investigated population have been distracted using classification trees. The results of analysis show that the size of travel agencies measured in number of employees and type of business activity are main determinants. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Breiman L., Friedman J., Olshen R., Stone C., Classification and Regression Trees, Wadsworth 1984.
  2. Churchill G.A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  3. Grönross C., From Marketing-Mix to Relationship Marketing: Towards a Paradigm Shift in Marketing, "Management Decision" 1997 nr 2 vol. 32, s. 4-20.
  4. Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.
  5. Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001.
  6. Przybylski M., Wakacje organizują najwięksi, "Rzeczpospolita" nr 161 (7150) z dnia 12 lipca 2005 r.
  7. Przybyłowski K., Hartley S., Kevin R., Rudelius W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC Warszawa 1998.
  8. Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3866
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu