BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nita Bartłomiej (Wrocław University of Economics, Poland), Oleksyk Piotr (Wrocław University of Economics, Poland)
Tytuł
Role of Forecasting Support in Decision-Making Process. The Case of Debt to Equity Conversion
Rola planowania finansowego w procesie decyzyjnym na przykładzie konwersji zobowiązań na kapitały własne
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2017, nr 474, s. 185-194, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Global Challenges of Management Control and Reporting
Słowa kluczowe
Prognozowanie, Kapitał własny, Konwersja
Forecasting, Ownership capital, Conversion
Uwagi
Klasyfikacja JEL: G31
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł podejmuje problematykę użyteczności planowania finansowego. Celem opracowania jest zaproponowanie podejścia do planowania, które wspomaga proces decyzyjny dotyczący konwersji zobowiązań na kapitały własne. Przyjęta metodyka obejmuje analizę przypadku zastosowania w praktyce działalności przedsiębiorstwa, w którym przeprowadzono konwersję zobowiązań na kapitały własne. Rozważania prowadzone w artykule uzasadniają stwierdzenie, że ustrukturyzowane podejście do planowania finansowego jest niezbędne w celu oceny wpływu procesu konwersji na przyszłą sytuację podmiotu i podjęcie właściwej decyzji. W pierwszej części artykułu omówiono problemy informacycjnego wspomagania procesu planowania finansowego, następnie wyjaśniono rolę planowania finansowego w kontekście konwersji zobowiązań na kapitały własne. W ostatniej części zaprezentowno przypadek zastosowania w praktyce oraz podsumowanie prowadzonych badań(abstrakt oryginalny)

The articles addresses the usefulness of financial forecasting. Thus, the objective of the paper is to propose a forecasting approach that supports decision-making process in the context of debt to equity conversion. Methodology adopted in the paper involves an example case explaining the conversion of liabilities into equity. The considerations in the paper support the argument that the structured approach to financial forecasting is essential to understand the impact of debt to equity conversion on the future position of a company as reflected in its financial statement. The structure of the article is as follows. The first part of the paper focuses on the issues related to information support of decision-making process. The next section refers to financial forecasting in the context of debt analysis. In the last section we describe the use case, and the article concludes with a summary of work to date(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Arnold T., Eisemann P.C., 2007, Debt Financing Does Not Create a Circularity within Pro Forma
  2. Analysis, http://ssrn.com/abstract=965547.
  3. Beier R., Prinzivalli D., 2003, Debt at troubled companies, Capital Eyes, January.
  4. Elliot B., Elliot J., 2006, Financial Accounting and Reporting, Pearson Education, Essex.
  5. Kufel T., Gos W., Hońko S., 2006, Prawne, podatkowe i bilansowe aspekty konwersji wierzytelności na udziały (akcje), Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości nr 33.
  6. Manaligod G.T., 2005, Debt restructuring: Alternatives and implications, Notes on Business Education De La Sale University, vol. 8, no. 1.
  7. Muntermann J., 2007, Event-Driven Mobile Financial Information Services: Design of an Intraday Decision Support System, Springer Science & Business Media.
  8. Samonas M., 2015, Financial Forecasting, Analysis and Modelling: A Framework for Long-Term Forecasting, John Wiley & Sons, Hoboken, NJ.
  9. Tjia J.S., 2004, Building Financial Models. A Guide to Creating and Interpreting Financial Statements, McGraw-Hill, New York.
  10. Zager K., Zager L., 2006, The role of financial information in decision making process, Special Edition on Consumer Satisfaction - Global Perspective Innovative Marketing, vol. 2, no. 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2017.474.16
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu