BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kuca Radosław (Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach)
Tytuł
Rola rankingów w marketingu szkól wyższych : pomoc czy przeszkoda?
University Rankings and their Impact on University Marketing : Are they Helpful or Just the Opposite?
Źródło
Marketing i Rynek, 2017, nr 7 (CD), s. 399-410, rys., tab., wykr., bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Marketing, Ranking szkół wyższych, Marka, Szkolnictwo wyższe
Marketing, Ranking of higher education institutions, Brand, Higher education
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Celem opracowania jest zidentyfikowanie roli rankingów szkół wyższych w komunikacji marketingowej prowadzonej przez uczelnie. Dodatkowo w opracowaniu zostanie przedstawiona odpowiedź na pytanie czy informacje i komunikaty zawarte w zestawieniach rankingowych szkół wyższych są pomocne przy kreowaniu wizerunku i marki uczelni oraz jak często szkoły wyższe odwołują się w marketingu po tego typu zestawienia. (abstrakt oryginalny)

The purpose of the study is to identify the role of university rankings in marketing communications conducted by universities. In addition, the study will provide an answer to the question whether the information and communications contained in university rankings are helpful in creating the image and brand of university and how often universities use them for marketing proposes. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Blicharz J., (2014), Zarządzanie szkołą wyższą, http://www.bibliotekacyfrowa.pl/Content/63587/Zarzadzanie_szkola_wyzsza.pdf, (04.03.2017).
  2. Delhaxhe A. (red.), (2009), Higher Education Governance in Europe: Policies, structures, funding and academic staff, Eurydice, Bruksela.
  3. Gawroński R. (przew.), (2011), "Strategia rozwoju Politechniki Warszawskiej do roku 2020", Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa.
  4. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V. (2002), Marketing. Podręcznik europejski, Warszawa. Wyd. PWE.
  5. Leja K., (2013), Zarządzanie uczelnią. Koncepcje i współczesne wyzwania, Wolters Kluwer Polska SA, Warszawa.
  6. Pyrka, J. (2012), Marketing międzynarodowy wybrane zagadnienia. Katowice. Wyd. Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego.
  7. Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce do 2020 roku, Raport cząstkowy przygotowany przez Ernst & Young Business Advisory i Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową (2010).
  8. http://www.agh.edu.pl/osiagniecia/browse/56/ (08.03.2017).
  9. http://www.eksperci.pw.edu.pl/Materialy-do-pobrania (08.03.2017).
  10. http://ireg-observatory.org/en/ (07.03.2017).
  11. http://www.iu.qs.com/university-rankings/world-university-rankings/ (08.03.2017).
  12. http://www.iu.qs.com/university-rankings/eeca/ (08.03.2017).
  13. https://www.p.lodz.pl/pl/lista/rankingi-certyfikaty-zestawienia (08.03.2017).
  14. http://www.perspektywy.pl/genius/o-konkursie-2016#o-konkursie (08.03.2017).
  15. http://www.perspektywy.pl/RSW2016/ (07.03.2017).
  16. https://www.pw.edu.pl/Uczelnia/PW-w-rankingach-i-konkursach (08.03.2017).
  17. https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings (08.03.2017).
  18. http://www.uj.edu.pl/wiadomosci?p_p_id=56_INSTANCE_d82lKZvhit4m&p_p_life-cycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-3&p_p_col_count=1&strona=485 (08.03.2017).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu