BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kulińska Ewa (Politechnika Opolska), Masłowski Dariusz (Politechnika Opolska), Krzyszkowska Dominika (Politechnika Opolska)
Tytuł
Racjonalizacja przepływu i zarządzania informacją z wykorzystaniem baz danych - Case Study
Rationalization Flow and Information Management with Using Databases - Case Study
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, t. 17, z. 12, cz. 2, s. 293-314, rys., bibliogr. 11 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Systemy logistyczne w gospodarowaniu
Słowa kluczowe
System logistyczny, Bazy danych, Przepływ informacji, Zarządzanie informacją
Logistic system, Databases, Data flow, Information management
Uwagi
summ.
Abstrakt
W publikacji uwagę skoncentrowano na funkcjonowaniu logistycznego systemu informacji w systemie bazodanowym. Obiektem stanowiącym istotę badań jest przedsiębiorstwo usługowe, a dokładnie Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych Jarosiński, Kuliński i Partnerzy.
Celem artykułu jest przedstawienie zakresu racjonalizacji przepływu i zarządzania informacją na podstawie analizy pracy kancelarii prawnej z wykorzystaniem bazy danych. (fragment tekstu)

The aim of the article is to present feasibility of improving organization of work in the law office with the use database system. A key research problem concerns the development of data collection methods, so that obtaining information and analysis making was carried out in a fluent way, without need for excessive involvement of employees and thereby to improve their efficiency in the performance of their other, pivotal duties. The solution should result in the development of convenient tools, giving the possibility of using a system which efficiently process, analyze and uses data.
The paper presents the possibilities offered by the use of the accuracy of the logistics information system (LIS) in service activities. Describes the scope of the use of databases in the rationalization of flows and information management. A solution in the form of a dedicated database is presented and the author indicates the anticipated benefits for the company resulting from its implementation. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bartusik K. (2004), Przegląd współczesnych koncepcji w zarządzaniu rozwojem firmy, "Zeszyty Naukowe MWSE w Tarnowie", nr 5.
  2. Bennett D., Lewis C., Oakley M. (1988), Operations Management, Oxford: Philip Allan, Hertfordshire.
  3. Coyle J. J., Bardi E. J., Langley C. J. Jr., (1992), The Management of Business Logistics, Sixth Edition, St. Paul 1992, MN: West Publishing.
  4. Filipiak B., Panasiuk A. (red.) (2008), Przedsiębiorstwo usługowe, Zarządzanie, PWN, Warszawa.
  5. Gołembska E., Brauer J., Tyc-Szmil K. (2009), Logistyka w usługach, PWN, Warszawa.
  6. Gołembska E., Szymczyk M.(1997), Informatyzacja w logistyce przedsiębiorstw, PWN Warszawa.
  7. Klasyfikacja PKWIU 2008, World Wide Web, http://stat.gov.pl/Klasyfikacje/doc/pkwiu_08, dostęp 8 czerwca 2016
  8. Korzeń Z. (1988), Logistyczne systemy transportu bliskiego i magazynowania, Tom 1. Infrastruktura, technika, informacja, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań.
  9. Kulińska E. (red.) (2013), Logistyka w zarysie - wybrane problemy badawcze, Oficyna Wydawnicza, Opole.
  10. Mikuła B. (2006), Organizacje oparte na wiedzy, Akademia Ekonomiczna, Kraków.
  11. Witkowski J. (2010), Zarządzanie łańcuchem dostaw. Koncepcje. Procedury. Doświadczenia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu