BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chrzanowski Ignacy H. (The University of Dabrowa Gornicza)
Tytuł
Globalization, growth, and the transport industry: the case of Asia
Źródło
Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 2017, nr 2, s. 21-31, wykr., bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Transport, Globalizacja, Handel międzynarodowy, Rozwój gospodarczy
Transport, Globalization, International trade, Economic development
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Azja
Asia
Abstrakt
Artykuł poświęcony jest sektorowi transportowemu krajów azjatyckich i jego związkom z rozwojem gospodarczym. Szczególną uwagę autor zwraca na transport morski, który jest podstawową formą przewozów w handlu międzynarodowym z tego regionu. Ponadto, wysokie tempo rozwoju gospodarczego Chin, Indii oraz innych gospodarek azjatyckich sprzyja wzrostowi ich konsumpcji wewnętrznej. Wzrost zamożności społeczeństw przyczyni się z kolei do rozwoju sektora transportowego w tych krajach.(abstrakt oryginalny)

The article looks at the relationship between economic development of Asia and the role transport sector has played in this development, especially the maritime transport, the main mode of transport for international trade. However, the economic expansion of China, India and other rapidly growing economies in Asia, may soon modify its course; from mostly export-driven growth to the one based on the increasing domestic consumption. Such a change of the course of economic development will impact the structure of Asian transport systems towards stronger domestic transport industries. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Abbott J. [1975], An economic analysis of a COGAS propulsionplant in the maritime industry, "Society of Naval Architects and Marine Engineers", 07306-2907, New Jersey NJ.
  2. Bott U. [2014], Dont reverse globalization. Refine it, "The Globalist", April 22.
  3. CFO [2012], Reversedglobalization. Apotentialsolution to commodityprice volatility in thesupply chain, "The Wall Street Journal", CFO Journal, March 27.
  4. Graafland G. [2016], Global future analysis, www.planck.org, dostęp 20/10/2016.
  5. Hubbard P., Hurley S., Sharma D. [2012], The familiar pattern of Chinese consumption growth, "Economic Roundup", No. 4, The Treasury, Australian Government.
  6. Illitch I. [1975], MedicalNemesis, New York, Panteon.
  7. IMF [2010], World Economic Outlook Database, IMF, October.
  8. Matlack C. [2013], Why globalization is going into reverse?, "BloombergBussinesweek", No. 23, November.
  9. Rubin J. [2008 a], The endof growth, Canada Random House.
  10. Rubin J. [2008 b], Willsoaring transportation costs reverse globalization? , CIBC, World Markets Inc., August 21.
  11. Rubin J. [2010], Why your world is about to get a whole lot smaller? Oil and the End of Globalization, Toronto, Random House.
  12. Rubin J. [2015], The carbon bubble: what happens to us when it bursts?, Toronto, Random House.
  13. Stopford M. [2010], How shipping has changed the world &social impact of shipping, Global Maritime Environment Congress SMM Hamburg, 7th September, MD Clarkson Research Services.
  14. UNCTAD [2014], Review of maritime transport 2014, UNCTAD, New York-Geneva.
  15. UNDESA [2016], United Nations Department of Economic and Social Affair, https://www.un.org/ development/desa/en, dostęp 20/10/2016.
  16. World Bank [2016], World Bank Data, http://beta.data.worldbank.org, dostęp 20/10/2016.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-656X
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu