BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mynarzová Monika (VŠB - Technical University of Ostrava), Štverková Hana (VŠB - Technical University of Ostrava), Kaňa Radomír (VŠB - Technical University of Ostrava)
Tytuł
The Role of Entrepreneurship in Society by Prism of Economics Development Trends
Źródło
Marketing i Rynek, 2017, nr 7 (CD), s. 547-556, schemat, bibliogr. 25 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorca, Przedsiębiorczość, Przedsiębiorstwo, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Rozwój gospodarczy
Entrepreneur, Entrepreneurship, Enterprises, Small business, Economic development
Uwagi
summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
The main objective of this paper is to point out the importance and role of entrepreneur and entrepreneurship in contemporary society through the prism of economic development trends. The paper outlines views on the role of entrepreneur, entrepreneurship and entrepreneurial discovery in economic and social development from the perspective of selected directions of economic thought. The main attention is paid to the role of entrepreneurship in the context of the transition from an industrial economy to a knowledge-based, entrepreneurship and shared economy. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Dziwiński, P. (2016). Restructuring of Small and Medium-sized Enterprises - the European Perspective. Proceedings of the 3rd International Conference on European Integration 2016, 190-196.
  2. European Commission (2014). Digital agenda for Europe. Luxembourg: Publications Office of EU.
  3. Hamari, J., Sjöklint, M. & Ukkonen, A. (2015). The Sharing Economy: Why People Participate in Collaborative Consumption. Journal of the Association for Information Science and Technology, 67 (9), 2047-2059.
  4. Havierníková, K. (2015). The Sources´s Risk Identification of Small and Medium Sized Enterprises in the Process of the Cluster´s Cooperation from the View of Femal Enterpreneurs. International Scientific Conference on Knowledge for Market Use - Women in Business in the Past and Present. Olomouc: Palacky University, 190-198.
  5. Holman, R. (2001). Dějiny ekonomického myšlení. Praha: Beck.
  6. Jünger, J. & Fialová, V. (2004). Podnikání a podnik I. Ostrava: Vysoká škola podnikání.
  7. Jünger, J. & Piskorzová, M. (2009). Význam podnikání ve společnosti. Podnikánív podmínkách Evropské unie. Katowice: Górnoslaska Wyzsza Szkola Handlowa, Slezská univerzita v Opavě, Urzad Miejski v Chelmku, 213-224.
  8. Kuba, Z., Mynarzová, M. & Ujec, J. (2010). Role podnikání a podnikavosti v ekonomickém vývoji (z pohledu dějin ekonomických myšlení). Sborník příspěvků z metodologického semináře "Výzkum faktorů přechodu od industriální ekonomiky ke znalostní a podnikavé ekonomice v podmínkách Moravskoslezského kraje", 15-23.
  9. Kuba, Z. & Ujec, J. (2005). Dějiny ekonomického myšlenía podnikání. Ostrava: Vysoká škola podnikání.
  10. Megginson, L. C., Trueblook, L. R. & Ross, G. B. (1984). Business. Lexington: Heattand Company.
  11. Mynarzová M., Kaňa R. & Okręglicka, M. (2016). Public Support for Small and Medium-sized Enterprises on European Union Internal Market in the Context of New Block Exemption. Social and Economic Revue, 14 (4), 38-45.
  12. Okręglicka, M., Mynarzová M. & Kaňa R. (2015). Business Process Maturity in Small and Medium Sized Enterprises. Polish Journal of Management Studies, 12 (1), 121-131.
  13. Pellešová, P. (2016). Selected Macroeconomic Factors of the Business Environment and their Development since the Czech Republic Joined to European Union. Proceedings of the 3rd International Conference on European Integration 2016, 755-762.
  14. Štverková, H. (2016). Assessment of the performance of the Moravian- Silesian Automotive Cluster C.A. Social and Economic Revue, 14 (4), 26-37.
  15. Štverková, H. & Humlová, V. (2016). Assessment of the Competitiveness of SMEs through Bee Model in the Moravian-Silesian Region, Proceedings of the 3rd International Conference on European Integration 2016, 423-429.
  16. Timmons, J. A. (1989). The Entrepreneurial Mind: Winning Strategies for Starting, Renewing, and Harvesting New and Existing Ventures. Andover, MA: Brick House.
  17. Yıldırım N., Çakır Ö. & Aşkun O. B. (2016). Ready to Dare? A Case Study on the Entrepreneurial Intentions of Business and Engineering Students in Turkey. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 229, 277-288.
  18. http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:52012DC0795 (10.12.2016).
  19. http://www.mpo.cz/assets/dokumenty/54367/62090/640890/priloha001.pdf (5.01.2017).
  20. https://www.vlada.cz/assets/media-centrum/dulezite-dokumenty/AKCNI-PLAN-NA-PODPORU.pdf (15.01.2017).
  21. http://www.fep.up.pt/investigacao/workingpapers/wp459.pdf (1.03.2017).
  22. http://www.pwc.com/us/en/industry/entertainment-media/publications/consumer-intelligence-series/assets/pwc-cis-sharing-economy.pdf (27.02.2017).
  23. http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1857388-sdilene-sluzby-jsou-novym-druhem-ekonomiky-ale-je-potreba-stanovit-pravidla (24.02.2017).
  24. https://www.pwc.com/us/en/technology/publications/assets/pwc-consumer-intelligence-series-the-sharing-economy.pdf (24.02.2017).
  25. https://www.divvyparking.com/economic-advantages-of-the-sharing-economy/ (24.02.2017).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu