- Autor
- Rakoczy Filip (Uniwersytet Wrocławski)
- Tytuł
- Czy prawnicy powinni być pragmatystami? Kilka słów o edukacji prawniczej z perspektywy neopragmatyzmu R. Rorty'ego
Should lawyers be pragmatists? Few words on legal education from the perspective of R. Rorty's noepragmatism - Źródło
- Krytyka Prawa, 2016, T. 8, Nr 3, s. 118-135, bibliogr. 8 poz.,
- Słowa kluczowe
- Prawo, Edukacja, Kształcenie
Law, Education, Learning - Uwagi
- summ., streszcz.,
- Rorty Richard, Kozak Artur
- Abstrakt
- W swojej pracy poruszam zagadnienie akademickiej edukacji prawniczej, korzystając w tym celu z narzędzi zapewnionych przez neopragmatyzm Richarda Rorty'ego oraz juryscentryzm Artura Kozaka.(abstrakt oryginalny)
In my paper I would like to analyze the topic o academic legal education, using for that purpose tool granted by Rochard Rorty's neopragmatism and Artur Kozak's juriscentrism.(original abstract) - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Drong L., Postmodernistyczny Zaratustra jako masowy produkt liberalnego systemu edukacyjnego, czyli Richarda Rorty'ego filozofia edukacji humanistycznej, http://www.journals.us.edu.pl/index.php/ERRGO/article/view/2569 (13.01.2016).
- Kennedy D., Legal Education as Training for Hierarchy, http://www.duncankennedy.net/ documents/Legal%20Education%20as%20Training%20for%20Hierarchy_Politics%20of%20Law.pdf (05.01.2016).
- Kozak A., Granice prawniczej władzy dyskrecjonalnej, Wrocław 2002.
- Kozak A., Myślenie analityczne w nauce prawa i praktyce prawniczej, Wrocław 2010.
- Rorty R., Edukacja jako socjalizacja i jako indywidualizacja, [w:] J. Grygieńć (red.), Filozofia a nadzieja na lepsze społeczeństwo, tłum. J. Grygieńć, S. Tokariew, Toruń 2013.
- Rorty R., Obiektywność, relatywizm i prawda, tłum. J. Margański, Warszawa 1999.
- Rorty R., Przygodność, ironia i solidarność, tłum. W.J. Popowski, Warszawa 2009.
- Zajadło J., Niebezpieczne rozumowania prima facie: prawnik-rzemieślnik czy prawnik-filozof?, [w:] J. Zajadło, Po co prawnikom filozofia prawa? Warszawa 2008.
- Cytowane przez
- ISSN
- 2450-7938
2080-1084 - Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.7206/kp.2080-1084.122