BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Figiel Adam (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Zarządzania)
Tytuł
Reputacja przedsiębiorstwa a nacjonalizm konsumencki
Corporate Reputation vs Consumer Nationalism
Źródło
Marketing i Rynek, 2017, nr 9 (CD), s. 96-104, rys., tab., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Etnocentryzm, Nacjonalizm, Konsument, Badania empiryczne
Ethnocentrism, Nationalism, Consumer, Empirical researches
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
W prezentowanym opracowaniu podjęto próbę zweryfikowania hipotezy o wpływie nacjonalizmu konsumenckiego na reputację przedsiębiorstwa. Wskazano na niewielkie prawdopodobieństwo wystąpienia nacjonalizmu konsumenckiego na tle etnocentryzmu konsumenckiego oraz na znacznie bardziej prawdopodobne w formie animozji konsumenckich. W toku prowadzonych badań empirycznych sformułowano twierdzenie, iż dobra reputacja może uchronić przedsiębiorstwo przed niekorzystnym wpływem animozji konsumenckich w chwili ich wystąpienia. (abstrakt oryginalny)

In this paper the author attempts verification of the hypothesized influence of consumer nationalism on corporate reputation. It is proposed that there is a minor likelihood of occurance of consumer nationalism crisis as the result of consumer ethonocentric tendencies in Poland although the likelyhood remains significant as the result of consumer animosity. In the course of empirical research it has been proposed that favourable corporate reputation has a certain potential to prevent the organization from detrimental influence of consumer animosity when one occures. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Agmon, T. (2003). Who gets what? The MNE, the national state and the distributional effects of globalization. Journal of International Business Studies, 34.
  2. Figiel, A. (2013). Reputacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem - ujęcie marketingowe. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  3. Figiel, A. (2004). Etnocentryzm konsumencki - produkty krajowe czy zagraniczne. Warszawa: PWE.
  4. Gaedeke, R. (1973). Consumer Attitudes Toward Products "Made in" Developing Countries. Journal of Retailing, 49 (2).
  5. Hat, A. i Smyczek, S. (2016). Etnocentryzm konsumencki na rynku usług finansowych. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
  6. Ryttel, A. (1999). Rola efektu kraju pochodzenia w strategii marketingowej. Marketing i Rynek, 7.
  7. Samiee, S. (1994). Customer evaluation of products in a global market. Journal of International Business Studies, 25, (3).
  8. Shimp, T. i Sharma, S. (1987). Consumer Ethnocentrism: Construction and Validation of the CETSCALE. Journal of Marketing Research, 27 (August).
  9. Skeenkamp, J., Batra, R. i Alden, D. (2003). How perceived brand globalness creates brand value, Journal of International Business Studies, 34.
  10. Szromnik, A. (1998). Etnocentryzm konsumencki - istota i uwarunkowania rozwoju. Marketing i Rynek, 11.
  11. Wang, J. (2005). Consumer nationalism and corporate reputation management in global era. Corporate Communications: An International Journal, 10 (3).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu