BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kokoszka Stanisław (University of Agriculture in Krakow), Karbowniczak Anna (University of Agriculture in Krakow)
Tytuł
Impact of Transport Infrastructure on Transport Accessibility of Farms
Źródło
Infrastruktura i Ekologia Terenów Wiejskich, 2017, nr III/1, s. 1053-1060, tab., bibliogr. 12 poz.
Infrastructure and Ecology of Rural Areas
Słowa kluczowe
Gospodarstwa rolne, Transport samochodowy, Warunki pracy
Arable farm, Motor transport, Working condition
Uwagi
summ.
Abstrakt
The paper analyses potential applications of modern car transport on farms with area over 20 ha agricultural land (AL). A vast majority of farms are capable of using transport by means of truck with load capacity between 8 and 10 tons. The greatest difficulty is a possibility of performing a safe 360°turn. In this respect only 45.90% of farms have this option, however their percentage is growing with increasing farm area. On the other hand, in case of on average 21.31% of the analyzed farms the entrance may be hindered at some times due to the access from a field track. The width of the entrance gate and the culvert bridge bearing capacity (in 8.20% it was too low) have only slight influence on the discussed issues. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Hopfer, A., Kobyłecki, A., Żebrowski, W. (1980). Kształtowanie sieci dróg na terenach wiejskich. PWRiL, Warszawa. s. 206.
  2. Kokoszka, S. (1995). Odległość przewozów w transporcie zewnętrznym i wewnętrznym a transportochłonność produkcji i wyposażenie w środki transportowe gospodarstw indywidualnych. Problemy Inżynierii Rolniczej nr 1(7). s. 129 - 136.
  3. Kokoszka, S. (1996). Warunki wykonywania wydajność transportu rolniczego w gospodarstwach indywidualnych. ZNAR w Krakowie nr 311 Technika Rolnicza z. 15. s. 97 - 109.
  4. Kokoszka, S. (2007). Ocena wielkości jednorazowo przewożonych ładunków w zależności od rodzaju transportu i wielkości gospodarstwa rolniczego. Inżynieria Rolnicza nr 6(94) s. 65 - 93
  5. Kokoszka, S. (2012). Aktualne zagadnienia transportu rolniczego. Rozdział w monografii: inżynieria rolnicza w dobie innowacyjnej gospodarki. Kraków s. 83-99
  6. Kokoszka, S., Tabor, S. (2006). Postęp technologiczny a koszty transportu płodów rolnych. Inżynieria Rolnicza. Nr 11 (86). s. 177-182.
  7. Lorencowicz, E. (2007). Okresy użytkowania i wykorzystanie środków energetycznych w gospodarstwach rodzinnych. Inżynieria Rolnicza. Nr 7 (95). s. 123-128.
  8. Myczko, A., Wójcicki, Z., Wierbicki, K. (2012). Znaczenie rozwoju infrastruktury rolniczej. I kongres nauk rolniczych, nauka - praktyce. IBMiER Warszawa www.cdr.gov.pl/kongres/files/1.2.pdf, - date of access: 05.2016.
  9. Parafiniuk, S. (2006). Nakłady transportowe w badanych gospodarstwach rodzinnych. Inżynieria Rolnicza. Nr 13. s. 377-383.
  10. Siwulec, Z. (2008). Droga w zagrodzie . WWW. Farmer.pl./srodki produkcji/budynki inwestycje/artykuły/droga w zagrodzie.7226,1.html. - date of access: 05.2012.
  11. Wójcicki, Z. (2009). Problemy modernizacji i rozwoju infrastruktury rolniczej i wiejskiej. Infrastruktura i ekologia terenów wiejskich. Nr 4PAN, oddział w Krakowie. s 87-99.
  12. http://katalog.wp.pl/samochody-ciezarowe/?ticaid=1e9c0 - date of access: 05.2012.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-5587
Język
eng
URI / DOI
http://dx.medra.org/10.14597/infraeco.2017.3.1.081
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu