BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Skorek Monika (Uniwersytet Warszawski)
Tytuł
Natura wspólnoty wokół marki w świetle badań własnych
The Nature of Community Around Brand in Reflection of the Own Research
Źródło
Marketing i Rynek, 2017, nr 7 (CD), s. 670-683, rys., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Marka, Lojalność, Konsument
Brand, Loyalty, Consumer
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Głównym celem publikacji jest pokazanie zastosowania modelu wspólna świadomość, rytuały i tradycje oraz poczucie moralnej odpowiedzialności (ŚRO) do oceny natury wspólnoty wokół marki. Jej wynik wskazuje na to, czy istniejąca społeczność konsumentów jest zaangażowaną w markę odbiorców, których uwagę i przekonania można znacznie skuteczniej kształtować. (abstrakt oryginalny)

The main aim of the publication is the presentation of model the common awareness, rituals and traditions and also moral responsibility (SRO) to evaluate the nature of the community around the brand. The result indicates if the existing community of consumers is engaged in the brand of recipients, whose focus and conviction can be shaped more efficiently. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Anderson B., Imagined Community, Verso, London 1983.
  2. Bagozzi R.P. (2000). On the Concept of International Social Action in Consumer Behavior, "Journal of Consumer Research".
  3. Bagozzi R.P., Dholakia U.M. (2006a). Antecedents and purchase consequences of customer participation in small group brand communities. Int. J. Res. Mark. 23(1): 45-61.
  4. Bagozzi R.P., Dholakia U.M. (2006b). Open source software user communities: A study of participation in Linux user groups. Manage. Sci. 52(7): 1099-1115.
  5. Constant, D., Sproull, L. and Kiesler, S. (1996). "The kindness of strangers: the usefulness of electronic weak ties for technical advice", Organization Science, Vol. 7 No. 2, pp. 119-35.
  6. Cova B.(1997). Community and consumption: towards a definition of the 'linking value' of product or services, "European Journal of Marketing"; 31, 3; s. 307.
  7. Hagel, J. and Armstrong, A.G. (1997). "Net gain: expanding markets through virtual communities", McKinsey Quarterly, Winter, pp. 140-6.
  8. Hoggs M.A., Abrams D. (1988). Social identifications: A social psychology of intergroup relations and group processes. Routledge, London, UK.
  9. Holland, J. and Baker, S.M. (2001). "Customer participation in creating site brand loyalty", Journal of Interactive Marketing, Vol. 15 No. 4, pp. 34-45.
  10. Jeppesen, L.B. and Frederiksen, L. (2006). "Why do users contribute to firm-hosted user communities? The case of computer-controlled music instruments", Organizational Science, Vol. 17 No. 1, pp. 45-63.
  11. Jones, S.G. (2000). "Information, internet, and community: notes toward an understanding of community in the information age", in Jones, S.G. (Ed.), Cybersociety, Vol. 2, Sage, Thousand Oaks, CA.
  12. McAlexander J. H., Schouten J. W., Koenig H. F. (2002). Building Brand Community, "Journal of Marketing".
  13. Muniz A. M., O'Guinn T. C. (2001). Brand Community, "Journal of Consumer Research".
  14. Rheingold, H. (1993). The Virtual Community: Finding Connection in a Computerized World, Addison-Wesley/Longman Publishing Co., Boston, MA.
  15. Tajfel H. (1978). Social categorization, social identity, and social comparison. In H. Tajfel, editor. Differentiation between social groups: Studies in the social psychology of intergroup relations. London: Academic Press pp. 61-67.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu