BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Walotek-Ściańska Katarzyna (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Ocena poziomu wykorzystania mediów społecznościowych przez teatry publiczne w województwie śląskim w świetle badań empirycznych
The Analysis and Evaluation of the Degree of the Use Of Social Media by the Public Theatres in the Silesian Voivodship
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Zarządzanie (10), 2017, nr 321, s. 183-196, rys., tab., bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Teatr, Media społecznościowe, Instytucje kultury, Strategia marketingowa, Promocja
Theater, Social media, Cultural institutions, Marketing strategy, Promotion
Uwagi
Klasyfikacja JEL: M3
streszcz., summ.
Abstrakt
Zarządzający instytucjami kultury coraz częściej wykorzystują media społecznościowe do promocji swoich działań i budowania swojego wizerunku. W niniejszym artykule zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych w latach 2015-2017 (w ramach projektu MNiSW). Głównym celem badań było określenie poziomu wykorzystania mediów społecznościowych przez teatry publiczne. Osiągnięcie celu głównego wymagało odpowiedzi na pytania: 1) w jakim stopniu teatry wykorzystują media społecznościowe? 2) które rodzaje mediów społecznościowych są najczęściej wykorzystywane i w jakim celu? 3) kto odpowiada za zamieszczanie i przygotowanie treści? 4) kto analizuje/monitoruje obecność teatrów w mediach społecznościowych?(abstrakt oryginalny)

More and more often, the managers of culture institutions use social media to promote their institutions' activities and build their image. The paper presents the results of the research study conducted in the years 2015-2017 (within the project financed by the Ministry of Science and Higher Education). The main objective of the study was to determine the level of the use of social media by the public theatres. The answers to the following questions were sought: 1) to what degree do public theatres use social media? 2) which types of social media are used most frequently and for what purpose? 3) who is responsible for creating and posting the social media content? 4) who analyzes/ monitors the presence of the theatres in the social media?(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Buchnowska D. (2013), Analiza i ocena poziomu wykorzystania mediów społecznościowych przez największe polskie przedsiębiorstwa, "Informatyka Ekonomiczna", nr 4, s. 55-69.
  2. Miotk A. (2013), Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty, Helion, Gliwice.
  3. Papińska-Kacperek J., Polańska K. (2014), Obecność administracji publicznej w mediach społecznościowych, Warszawa.
  4. Podlaski A. (2013), Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social media, Helion, Gliwice.
  5. Wolny-Zmorzyński K., Furman W. (2010), Internetowe gatunki dziennikarskie, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
2449-5638
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu