BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Delakowicz-Galowy Izabela (Uniwersytet Śląski)
Tytuł
Aspekty kulturowe międzynarodowego biznesu na przykładzie negocjacji handlowych
Cross-Cultural Aspects of International Business as Exemplified by International Trade Negotiations
Źródło
World Journal of Theoretical and Applied Sciences, 2016, nr 2 (5), s. 11-20, bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Z problematyki kultur. Studium interdyscyplinarne
Słowa kluczowe
Kultura, Negocjacje handlowe
Culture, Trade negotiations
Uwagi
summ.
Abstrakt
Komunikowanie w międzynarodowym otoczeniu biznesowym jest uwarunkowane kulturowo. Świadomość różnic kulturowych jest absolutnie konieczna, jeśli chcemy odnieść sukces w biznesie. Wiedza ta jest niezbędnym atrybutem w trakcie spotkań i negocjacji handlowych z partnerami pochodzącymi z innych kręgów kulturowych. Znani badacze kultury tacy jak Richard Gesteland czy Geert Hofstede przedstawili swoje klasyfikacje kultur, dzięki którym można zdefiniować i opisać większość kulturowych aspektów międzynarodowego biznesu. Zatem zanim przystąpimy do negocjacji z zagranicznym partnerem biznesowym, warto dowiedzieć się, jakie tradycje, zwyczaje, normy i zasady obowiązują w jego kręgu kulturowym, gdyż brak tej wiedzy może doprowadzić do nieporozumień i konfliktów, a w konsekwencji możemy stracić możliwość podpisania umowy.(abstrakt oryginalny)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Findlay M.: Language and communication: a cross-cultural encyclopedia. USA: ABC- -CLIO, Inc. 1998.
  2. Gesteland R.: Różnice kulturowe, a zachowania w biznesie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 2000.
  3. Hodgetts R.M., Luthans F. Jonathan, P.: International management: culture, strategy, and behavior. 6th ed., Boston: McGraw Hill 2006.
  4. Hofstede G.: Cultures and organizations; software of the mind. Glasgow: Harper Collins Publishers 2007.
  5. Markocka M.: Cross-cultural communication in Scandinavian and Latin American cultures. Katowice: Uniwersytet Śląski 2016.
  6. Neuliep J.W.: Intercultural communication: a contextual approach, 3rd ed. Thousand Oaks: Sage Publications 2006.
  7. Schneider S.C., Barsoux J. L: Managing across cultures. London: Prentice Hall, 1998.
  8. Shonk K.: How to Resolve Cultural Conflict: Overcoming Cultural Barriers at the Negotiation Table. http://www.pon.harvard.edu/daily/conflict-resolution/a-cross-culturalnegotiation-example-how-to-overcome-cultural-barriers/
  9. https://hms.harvard.edu/sites/default/files/assets/Sites/Ombuds/files/NegotiationConflictStyles.pdf
  10. http://www.skillsyouneed.com/rhubarb/negotiation-acrosscultures.html#ixzz4IBOl1z4D
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2392-2443
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu