BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Austen Agata (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach), Kwiecińska-Bożek Lidia (Szpital Polski im. św. Elżbiety w Katowicach)
Tytuł
Wizerunek i kultura organizacyjna podmiotów leczniczych
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Public relations w perspektywie naukowej, 2016, s. 58-65, rys.
Słowa kluczowe
Public relations, Kultura organizacyjna, Służba zdrowia
Public relations, Organisational culture, Health service
Abstrakt
Podrozdział ma charakter praktyczny, a jego celem jest pokazanie, jak w praktyce kształtują się relacje między kulturą organizacyjną a wizerunkiem. Autorki - Agata Austen i Lidia Kwiecińska-Bożek - swoim polem badawczym uczyniły podmioty lecznicze. Silny wpływ subkultur zawodowych w szpitalach na ich kulturę organizacyjną determinuje złożoność wizerunku. Wizerunek z kolei ma nie tylko znaczenie marketingowe, ale także decyduje o stosunku pacjenta do danego podmiotu leczniczego. O tym, że PR jest silnie powiązany z naukami o zarządzaniu, wiadomo od dawna. Jednak rozważania Austen i Kwiecińskiej-Bożek, które próbują dokonać analizy zależności między kulturą organizacyjną a wizerunkiem, ujawniają konieczność sięgnięcia po teorię organizacji, jeśli chce się zrozumieć proces kreowania wizerunku. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Budzyński W. (2008): Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku. Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  2. Fleischer M. (2003): Corporate Identity i Public Relations. Dolnośląska Wyższa Szkoła Edukacji TWP, Wrocław.
  3. Hatch M.J., Schultz M. (1997): Relations Between Organizational Culture, Identity and Image. "European Journal of Marketing", no. 31(5/6).
  4. Russell T.S., Davies M.H., Marshall M. (2003): The Quantitative Measurement of Organizational Culture in Health Care: A Review of the Available Instruments. "Health Services Research", no. 38(3).
  5. Zrałek J. (2005): Znaczenie wizerunku przedsiębiorstwa w wyborach konsumentów (w świetle racjonalności). AE, Katowice.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu