BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Korzeniowska Anna (Maria Curie-Skłodowska University in Lublin, Poland), Misterek Wojciech (Maria Curie-Skłodowska University in Lublin, Poland)
Tytuł
Innovation in View of Entrepreneurs
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2014, t. 15, z. 2, s. 107-118, rys., tab., bibliogr. 14 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Entrepreneurship and Human Resources in Management
Słowa kluczowe
Innowacje, Przedsiębiorca
Innovations, Entrepreneur
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Województwo lubelskie
Lubelskie voivodship
Abstrakt
The paper presents the entrepreneurs' view on innovation in Lublin Voivodship. It is analysed on the basis of taken research. As a result the paper shows discrepancies of opinions between entrepreneurs implementing and non implementing innovations It points out that a more innovative entrepreneur is less afraid of negative results of innovation although he is more aware of they can occur. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ayyagari M., Demirgüç-Kunt A., Maksimovic V. (2011), Firm Innovation in Emerging Markets: The Role of Finance, Governance, and Competition, "Journal of Financial and Quantitative Analysis", Vol. 46, No. 6, Dec. pp. 1545-1580, doi:10.1017/S0022109011000378
  2. Bigliardi B., Colacino P., Dormio A.I. (2011), Innovative Characteristics of Small and Medium Enterprises, "Journal of Technology Management & Innovation", Volume 6, Issue 2.
  3. Hargadon A., Sutton R.I. (2000), Buling Innovation Factory, "Harvard Business Review", Vol. 78, No 3, May-June.
  4. Jasiński A.H. (1992), Przedsiębiorstwo innowacyjne na rynku, KiW, Warszawa.
  5. Khorshidi M.F., Rajab-Baigy H. (2012), Determinates of Innovation Adoption, A Case Report of Sadaf Plastic Sima Company, "European Journal of Economics, Finance and Administrative Sciences", Issue 48 (2012), p. 142.
  6. Stevens G. & Burley J. (1997), 3000 Raw ideas Equals 1 Commercial Success!, "Research Technology Management" 40, no.3, pp. 6-27.
  7. MRR (2011), Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013, Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia 2007- 013, http://www.poig.gov.pl/Dokumenty/Lists/Dokumenty%20programowe/Attachments/116/Program_Innowacyjna_Gospodarka_zatwierdzony_przez_KE_22122011.pdf Accessed on: 11.09.2013.
  8. Nicholas T. (2003), Why Schumpeter was Right: Innovation, Market Power, and Creative Destruction in 1920s America, "The Journal of Economic History", Vol. 63, Issue 04, Dec, pp 1023-1058, doi: 10.1017.S0022050703002523.
  9. OECD (2005), Oslo Manual, Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, Organization for Economic Co-Operation and Development and Statistical Office of the European Communities.
  10. Sima Company, "European Journal of Economics, Finance and Administrative Sciences" Issue 48.
  11. Schumpeter J. (1934), The Theory of Economic Development: An Inquiry into Profits, Capital, Credit, Interest, and the Business Cycle, Cambridge: Harvard University Press.
  12. Sosnowska A., Łobejko S., Kłopotek A. (2000), Zarządzanie firmą innowacyjną, Difin, Warszawa.
  13. Stevens G., Burley J. (1997), 3000 Raw ideas Equals 1 Commercial Success!, "Research Technology Management", 40, No.3.
  14. Wang Y. (2009), Research on Foreign Innovative Countries and Their Revelations, "Canadian Social Science", Vol. 5, No. 1, February.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu