BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ochwat Maria (Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu Wydział Zamiejscowy w Chorzowie)
Tytuł
CSR - jak to robią najlepsi na świecie? Analiza wybranych przykładów
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Public relations w perspektywie naukowej, 2016, s. 125-138
Słowa kluczowe
Public relations, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Public relations, Corporate Social Responsibility (CSR)
Firma/Organizacja
Nestle, Microsoft, The Walt Disney Company
, , The Walt Disney Company
Abstrakt
Praktycy PR przez kilkanaście lat zachęcali zarządzających do wdrażania tego, co współcześnie określa się terminem strategia społecznej odpowiedzialności (z ang. CSR). Aktualnie ten rodzaj działalności organizacji wykroczył poza ramy PR i stał się niezależną formą aktywności organizacji każdego typu - od komercyjnych po non-profit. Autorka kolejnego podrozdziału - Maria Ochwat - omawia działalność CSR w organizacjach o wysokiej reputacji. Jak się okazuje, społeczna odpowiedzialność nadal jest sposobem na wyjście z kryzysu, jednak coraz częściej staje się to niezależna od komunikowania korporacyjnego działalność nastawiona na rozwiązywanie problemów współczesnego świata. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamus-Matuszyńska A. (2013): CSR w praktyce. Próba realizacji społecznej odpowiedzialności przez sektor energetyczny w Polsce. Studium przypadku. "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 157.
  2. Gasiński T., Piskalski G. (2009): Zrównoważony biznes. Podręcznik dla małych i średnich przedsiębiorstw, http://odpowiedzialnybiznes.pl/public/files/Zrownowazony_biznes_MSP_MG_2009.pdf [dostęp: 27.05.2014].
  3. Dominik I. (2007): Po prostu ludzka firma. "Dobry Biznes. Newsweek", nr 42.
  4. Woźniak R. (2007): Nie tylko filantropia. "Dobry biznes. Newsweek", nr 42.
  5. Ochwat M. (2012): O co chodzi z CSR? W: Public Relations wobec wyzwań współczesności. Red. G. Piechota. Krakowska Akademia im. A. Frycza Modrzewskiego, Kraków.
  6. Seitel F.P. (2003): Public relations w praktyce. Felberg, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu