BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Miralles Cristóbal (Universitat Politècnica de València (Spain)), Canós-Darós Lourdes (Universitat Politècnica de València (Spain)), Perello-Marin M. Rosario (Universitat Politècnica de València (Spain)), Santandreu-Mascarell Cristina (Universitat Politècnica de València (Spain))
Tytuł
Assessment of Transversal Skills: The Case of Universitat Politècnica De València (Spain)
Źródło
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Łódzka, 2017, z. 67, nr 1214, s. 113-117, tab., bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Szkolnictwo wyższe, Tworzenie projektów, Kompetencje
Higher education, Creating projects, Competences
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Hiszpania
Spain
Abstrakt
This paper summarizes the actual state and "in progress" results of an ambitious project based on transversal skills that has been created at Universitat Politècnica de València (UPV) - Spain. One of the last initiatives of this project has been the proposal of rubrics for assessment, with a double purpose: to prove the acquisition of transversal skills though several checkpoints along the degree (and master) study plan; and to establish a systematic assessment strategy by defining in which courses is acquired every competence, and how should be evaluated.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Armstrong P.: Bloom's Taxonomy, Vanderbilt University, Center for Teaching, http://cft.vanderbilt.edu/guides-sub-pages/blooms-taxonomy/, access 14.07.2015.
  2. ICE: Proyecto Competencias Transversales UPV, Rúbricas, Internal document, Universitat Politècnica de València 2015.
  3. Lasnier F.: Réussir la formation par compétences, Montreal, Guérin 2000.
  4. Mourtos N.J.: Defining, teaching and assessing lifelong learning skills, 33rd ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference, Boulder (Colorado) 2003.
  5. Santandreu, C., Canós, L.: Adapting Higher Education through skills to the professional needs, International Review of Management and Business Research, Vol. 3, 2014, 1645-1659.
  6. Santandreu C., Canós L., Pons C.: Real companies demand of competences in Hogher Education study plans, WSEAS Transactions on Advances in Engineering Education, Vol. 9, 2012, 23-30.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-2599
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu